AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
710

AC fel?

Ho
49
Holmertz
Calypsoröd
540iA -93
Har precis blivit ägare till en 540 93. När jag kikade på bilen skulle AC:n fyllas och vi kom överens om att AC skulle fungera för att jag skulle köpa bilen.

Allt funkade tokbra men efter ca 15mil hörde jag när jag stod still ett fräsande ljud fram bakom grillen, tänkte inte mer på det just då men efter det fungerar inte AC:n

Kan det ha varit gasen som läckte ut? vad kan ett sådant kalas gå på?

Ska kolla upp det nu i helgen, men detta var alldeles nyss. Tänkte bara kolla om nån har några ideér kring detta?

/Henrik
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Det var troligen din Kondensor som upphörde att existera..lämnar du in bilen så får du räkna med ca 5 lapp
so
41
sono.io
525 Tds -94 Touring
318i -87
Kollade min A/C på en 525 igår på verkstad, det var kondensorn som var slut, de ville 7600:- för att fixa/byta + fylla (med filter).
Men det finns gott om kondensatorer på bildelsbasen.se, nya ca 2500:- . men det tillkommer ju lite till, fyllning etc.
Lev väl Robban
köp INTE beggad kondensor, ny kostar knappa 3000:- ( + torkfilter ca 1000:- samt täthetskolla/fyllning 1000-1500:-)

Bytes på ca 1 h (E34) ( se mektips här på sidan)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
so
41
sono.io
525 Tds -94 Touring
318i -87
Det jag menade var nya på bildelsbasen, de var billigast med 2500:-. köpa en begad = gör om nästa år
Mvh Robban
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
en kylarfirma är billigast ca 2200 har jag för mig från GBGs bilkylare Länk
Ho
49
Holmertz
Calypsoröd
540iA -93
Tack för snabba svar!

Misstänkte det... trökigt. Men det är trots omständigheterna skönt att äntligen ha hittat en bil som motsvarar mina önskningar vad gäller skicket på karossen!

Har tittat på en del 540:is nu framförallt nyare (94-95)och det är helt sjukt vad folk är duktiga på att skabba ner bilar!

ex
80
exxpert
540ia -95 (94)
tjenare!, ja jag har också kikat efter 540 ett tag, men antingen är jag för petig med skicket eller utrustningen, den sista jag kollade på lät jättebra på telefonen, 18100 mil, och all utr, när jag kom dit hade den gått 22.000 mil o hade ryckig gång, samt 3 st olika elfel o rent utsagt ÄCKLIG läderklädsel, trodde det var svårt att lyckas förstöra skinnet så.. o killen skulle ha 57K..."hmm-- ska fundera på det" svarade jag o åkte..snopet...

//Daniel Eklund
Visa användare
279
norda
540iA -93
Tjena härligt att du är näöjd med din 540. kan säga att jag letade också en del innan jag hittade min. som motsvarade mina förväntningar.och jag ångrar inte köpet!! tyvärr finns det folk som inte sköter sina bmw..synd för det är underbara bilar!

Ho
49
Holmertz
Calypsoröd
540iA -93
Jag fick skala bort lite av mina krav, bl.a blev det inte skinnklädsel eller taklucka, men dock ASC! + 18" rondell des.58 som gått ca 200mil. måste införskaffa centreringsringar bara.

Rolig bil!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.