AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
485

Problem i E36!

Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Tjenare,
Har stött på problem med ljudet i min E36 Sedan. Har skaffat 6*9 som jag tänkt fälla ned i hatthyllan, men till min förvåning märkte jag att Bmw har byggt lite för bra, dvs det finns rejält med plåt under hatthyllan. Ingen chans att få nersänkt dem. Är det nån annan som har samma problem? Tar gärna emot tips!

En annan sak jag undrar över är hur ni som har basar i E36 får in trycket i kupen, då bagageutrymmet är så nedrans tätt? Det är ju plåt runtom liksom... Har två 10" i en nedrans bra låda, de spelar grymt bra i min polares Sierra, men inte lika bra i BMW:n.

Tack på förhand!
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag hade bandpass med porten upp genom ett av hålen för högtalare i hatthyllan.
En möjlighet att få dit 6x9 kan väl vara att bygga en distans som du placerar mellan hatthylln och högtalaren. Utformas den snyggt, och kläs med något material som liknar hatthyllans, kanske det kan fungera, om mått stämmer tillräckligt bra. Se bara till att den sitter fast ordentligt, inte så roligt om den kommer loss vid en krock.
Själv skulle jag dock föredra ett bra framsystem och en baslåda i skuffen som kan få bra förutsättningar att spela in i kupén.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.