|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, var på besiktningen idag, bilen är en M535i -86, fick bl.a 8,5 CO halt, känns lite högt, senast bilen var besiktad 2002 hade den 2.4 i CO. Den går bara sämre och sämre. Nu har även tomgången försvunnit helt. Vid gaspådrag finns inte någon kraft efter 4000rpm känns det som, det funka dock engång, när jag gasa upp till ca 4500 märkte att den inte gav någe, släppte gasen o gasa sen till igen, då drog den. När jag växlar ned i stan när jag ska in i en rondell eller står och väntar på att fotgängarna ska gå över vägen så dör den bara. Även fast man växlar ned för att den ska få lite varv igen. Snälla hjälp mig, vill ju cruisa imorgon i Lindesberg! Tack på förhand /Micke | |
|
vad kör du på för bensin?? och hur längesen va de du bytte tändstift?? /// BMW E28 POWER!!! |
|
|
98 oktan, har inte bytt tändstifft, men bilen har stått i ca 2 år, och det var nybytt när jag köpte den, så även med motorolja, växellådsolja. |
|
| Det var värre när jag tankade i ny soppa idag efter besiktningen. | |
|
hmm.. ta ur ett tändstift o kolla hur de ser ut.. kan få reda åp mycket.. hur motorn mår o skit... /// BMW E28 POWER!!! |
|
| Har ingen tändstifts nyckel, köper en imorgon. | |
|
oki.. hur såg de ut?? /// BMW E28 POWER!!! |
|
| Har inte skruvat ur dem än, ska iväg o köpa injektor cleaner nu o testa, fanns teorier om att de skulle ha fastnat i fel läge typ =D | |
|
kasnke.. prova kan du ju alltid göra.-.. skadar ju inte.. annars kan ja ju alltid köpa den av dig för 1500kr.. :P hehe.. /// BMW E28 POWER!!! |
|
|
Hej! Återkom efter du gjort en service....Dvs stiftkoll/byte?,luftfilterbyte,bensinfilterbyte,ventiljustering osv. Kolla även efter sprickor i gummibälgarna kring insuget... Ett annat tips är att rengjöra elkontaktansl. till lmm och gasspjället mm..Brukar kunna bli lite oxid på dessa och därmed orsaka lite driftstörningar.. Mvh Janne. |
|
|
det var givaren till kylvattnet som krånglade .Köpte en haynesbok idag.tack för svaren Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.