|
|
|
|---|---|
|
Hej nu har jag plöjt igenom en hel massa inlägg men kan inte se att någon skulle ha samma problem som jag.. Bilen en 525 Tds -94 blir varm om jag (för varm, rött) ligger och kör i ca 120 och ökar till 140-150 vid omkörning eller om det är en lång uppförsbacke så sticker tempen upp till rött, vrider jag på full värme så sjunker det ganska omgående. Bytt termostat, v-pump, fläkt. Har spolat systemet flera ggr, inge vatten i oljan, behöver inte fylla på, måne det bara vara att det är tok tätt i kylaren? Men borde den inte bli varm även vid stillastående eller "lugn" körning då?Tycker inte heller att den undre v-slangen från kylaren blir varm, men jag kan köra 50-60 mil utan stopp utan att den blir varm. Funkar kylarrensning tillfredställande eller är det bara att ta spender byxorna och köpa ny kylare? Trevlig helg på er. Mvh Robban | |
stefannorr |
Luftficka? bytt termostathus? |
|
har inte bytt termo.hus skall prova. tack, får se om det är så "simpelt" |
|
|
Jag har exakt samma problem med min 525tds 98, har du Robban fixat felet är jag jädrigt nyfiken på vad det var Göran |
|
|
Hej gehå.. Jag bytte kylare och så var problemet löst... Troligen har ägaren före mig använt någon gucka för att täta en trolig läcka i värmepaketet, fast det "tätade" kylaren oxå... Hoppas det bara är så enkelt för dig oxå. Tar inte många min. att byta kylare,på E-34an i alla fall, vet ej hur det ser ut på din,sen plus luftning och dyl. Mvh Robert |
|
|
Jag bytte termostat sen var det OK!! Göran |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.