AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
746

Varm bil vid gaspådrag eller i kraftigt motlut?

so
41
sono.io
525 Tds -94 Touring
318i -87
Hej nu har jag plöjt igenom en hel massa inlägg men kan inte se att någon skulle ha samma problem som jag..
Bilen en 525 Tds -94 blir varm om jag (för varm, rött) ligger och kör i ca 120 och ökar till 140-150 vid omkörning eller om det är en lång uppförsbacke så sticker tempen upp till rött, vrider jag på full värme så sjunker det ganska omgående. Bytt termostat, v-pump, fläkt. Har spolat systemet flera ggr, inge vatten i oljan, behöver inte fylla på, måne det bara vara att det är tok tätt i kylaren? Men borde den inte bli varm även vid stillastående eller "lugn" körning då?Tycker inte heller att den undre v-slangen från kylaren blir varm, men jag kan köra 50-60 mil utan stopp utan att den blir varm. Funkar kylarrensning tillfredställande eller är det bara att ta spender byxorna och köpa ny kylare?
Trevlig helg på er.
Mvh Robban

stefannorr
Luftficka? bytt termostathus?
so
41
sono.io
525 Tds -94 Touring
318i -87
har inte bytt termo.hus skall prova.
tack, får se om det är så "simpelt"
ge
57
gehå
525 TDS Touring 98
Jag har exakt samma problem med min 525tds 98, har du Robban fixat felet är jag jädrigt nyfiken på vad det var

Göran
so
41
sono.io
525 Tds -94 Touring
318i -87
Hej gehå..
Jag bytte kylare och så var problemet löst...
Troligen har ägaren före mig använt någon gucka för att täta en trolig läcka i värmepaketet, fast det "tätade" kylaren oxå...
Hoppas det bara är så enkelt för dig oxå. Tar inte många min. att byta kylare,på E-34an i alla fall, vet ej hur det ser ut på din,sen plus luftning och dyl.
Mvh Robert
ge
57
gehå
525 TDS Touring 98
Jag bytte termostat sen var det OK!!

Göran
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.