|
|
|
|---|---|
|
Köpte min bil från denna firma och upptäckte ett antal fel efter ca 2 mån bla AC var paj (kondensorn) och andra småfel och direkta fel i annonsen. När jag sedan ringer upp killen så blånekar han till kompensation eller liknande utan hävdar att han sålt bilen "för kunds räkning". Sedan säger han bara gör vad du vill! och slänger på luren... | |
|
Trist att höra Mattias, killen är väl inte den trevligaste. Dock köpte jag min Renault Twingo av honom och jag kan bara erkänna att det var nog den bästa bilaffären jag gjort. Nån vecka efter köpet när jag talar med killen så vill han köpa tillbaka bilen för han sålt den för billigt. Vem står som förra ägare på bilen? Blir väl svårt att få nån kompensation om den såldes för kunds räkning. ACn och småfelen kan du nog inte skylla på honom, köper man begangnad bil så bör man undersöka objektet noga, men har han ljugit i annonsen så hade jag aldrig gett upp. Hoppas det löser sig till slut. |
|
| Det jag blev mest förbannad på är hans uppträdande, bara slänga på telefonen jag begärde inte heller kompensation men sedan när han direkt började vara otrevligt så surnade man till. Tågagaraget står som betalningsmottagare på kontraktet underskrivet av säljaren på T-garaget. | |
| Köpekontrakt eller kvitto ? | |
| Kvitto.. | |
| Från ägaren ? | |
| Nej från Tågagaraget | |
|
Då är det dom som är säljaren till bilen. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
| Ok Tack | |
|
En bilfirma som säljer för en kunds räkning har samma ansvar för bilen som om bilen var bilfirmans. Många oseriösa firmor försöker komma undan med den ursäkten som alltså inte gäller. |
|
Richard B |
Har också köppt bil på tågagaraget med mycket dåliga erfarenheter, Varning!!! Köp INTE bil där |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Du har rätt att häva ett köp eller kräva reparation om felet är av sådan art att du inte kan upptäcka det vid normal kontroll. Problemet är att veta vad som är normalt. Där får man oftast ta hjälp av konsumentverket som "medlare". Personligen tycker jag att AC är lätt att testa om den fungerar så där blir det nog svårt. Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
| ÄR VÄL LITE SENT UTE SER JAG MEN VAR TVUNGEN ATT SKRIVA AV MIG. TÅGAGARAGET ÄR DEFINITIVT EN RUFFLARE, KÖPTE EN MB190E 2,3 (ENL. ANNONS) MEN HAR NU DRYGT ETT ÅR SENARE FÖRSÖKT ATT KÖPA DELAR TILL 2;3 OCH DET VISAR SIG ATT DET ÄR EN HÖGST VANLIG 190. MAN FÅR VÄL SKYLLA SIG SJÄLV MEN JAG FÖRSÖKTE FÅ TAG I HONOM OCH FICK TILL SVAR ATT ABONNENTEN HAR NUMMERÄNDRAT UTAN NÅGON HÄNVISNING OCH MOBILNUMRET ÄR STÄNGT FÖR INKOMMANDE SAMTAL. PROBLEMET ÄR VÄL UR VÄRLDEN (FÖRHOPPNINGSVIS) MEN HAN KANSKE HAR STARTAT PÅ NY KULA NÅGONSTANS... VARNING FÖR DET I.S.F | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.