|
|
|
|---|---|
mr_xc99 |
jag undrar hur mycket ni betalar för bensin i månaden? |
| Alltid enl gällande bensinpris... | |
|
Det beror ju ganska mycket på hur mycket man kör... Eller vad tror du ? :) Exempel: 1,2 liter * 1500 mil * 10,50 / 12 månader = 1575:- Exempel: 1,2 liter * 500 mil * 10,50 / 12 månader = 525:- /Anders Länk |
|
mr_xc99 |
nej men alltså jag fråga så personligt hur mycket ni betalar. om man tex betalar 1000 kr i mån. o den drar 1.2 , hur många km kommer man me det? |
|
Men jösses.... 1.2 liter per 10km, räknat på ett bensinpris på 11:- (vilket det kostade mig igår, hu ja) ger att bilen kostar 1.2*11 per 10km dvs 1.32 spänn per km för soppa. Nästa steg, hur många km kommer du för 1000 kronor, blir något knepigare matematik här, men jag skulle väl gissa på att 1000/1.32 dvs du kommer ca 757.6 km på 1000 kronor i bensin, eller (för er som har svårt att flytta decimaltecknet) ca 76 mil per månad. Givet den körsträckan per månad borde du hamna på sådär 757.6*12 km / år dvs ca 9090km, eller ungefär 1000 mil per år. Själv orkar jag aldrig räkna så här, det är enklare att skaffa bensinkort på t ex Shell, där finns det faktiskt hur mycket bensin som helst (den har fortfarande inte tagit slut för mig). Åk dit, pilla in kortet o koden, tanka, glöm inte att hänga tillbaks slangen, kör iväg. Easy as 1-2-3 ;) PS: överkurs är att byta ut mitt bensinpris (dvs 11) mot dagspris. Första rätta svaret vinner en traktor. DS mvh Anders PCS #8050 BMWCS #4727 |
|
| Kan ju säga att jag betalar på fel sida om 4.500kr varje månad :D | |
| Imola du har ju inte direkt några Fiats :)))) | |
| Minst 4000:- / mån. (april-sep) | |
|
Vad spelar det för roll man kör väl så mycket man har råd att kasta ut på soppa....har man råd att äga och köpa m3 så har man råd att tanka också lr hur:=)... |
|
mr_xc99 |
aja jag bara undra :) inget tvång o svara jue |
|
Delerium* Det är bara på M3:an... |
|
| Runt 500-1000kr i månaden till M3an | |
|
starre: Svarade till dig på din jobbmail... |
|
|
mr_xc99: Dock så används en annan bil till ochj från jobbet därav den ganska låga bensinkostnaden till M3an Imola: Har inte kopplat upp mig med jobb datorn tänkte sätta mig och jobba senare i kväll typ under slager..... |
|
M3busen |
2800 för 3 veckors körning. mest stadskörning. Finns bara ett läge för min del .... annars kan jag lika väl åka 316. Varför stanna när man kan fortsätta... |
nikkieb0y |
kör med min bil till och fram jobbet. är cirka 4 mil fram å tebax. så bara till jobbet blir det ca 20 mil i vekkan. 80 mil i månaden. så det är cirka 800. sen kör jag säkert upp 800 spän till i månaden.... Snart i bakspegeln nära dig... |
|
Använder bilen varje dag i stort sett. Gissar på att snittet ligger någonstans runt 3000 kr. / Jacob |
|
|
Varför fick ni mig att börja räkna på de här för. Nu vart jag inte glad. Too much soppa kostnad. B.Sheep |
|
|
Jag har ett par olika bilar som ni ser och det är att rekommendera. Skall du köpa en M3 som vardags bil så är du inte klok. Jag vet att när jag är sugen på att köra snabbt så är det att sätta sig i M3. Så när jag väll sätter mig i den så kör jag så att den ligger på ett snitt på 1,6-1,8L/mil. Det verkar mycket eller hur, men tycker man om fart och speciellt acceleration så går det åt mycket soppa. Däck kostnaden är gaska hög också, jag själv sliter ut ett par bakdäck inom loppet av 2månader. Till: mr_xc99 Jag ser att du är 23år och bor utanför Sveriges 3 största städer så jag gissar att bensinkostnaden för dig skulle bli ca 2000kr i månaden. Räkna inte med mindre. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.