|
|
|
|---|---|
|
Länk Nu har jag äntligen fått hem bilen. Jag fick en ny motor och en hel del annat utbytt och jag älskar bilen redan. Den går som en dröm och jag är såld, BMW är bäst. Nu ska jag bara skaffa vita blinkers och ta några bilder så ni får se den. Tack för alla tips jag fick i den andra tråden, vi hörs! | |
|
Jag håller tummarna för att de hädanefter får ett problemfritt BMW-ägande. Var det i Påarp som du köpte bilen? /Andreas _____ Länk |
|
|
Skönt att det ordnade upp sig. Fick du en NY motor eller var den begagnad? /Udo Dirkelsniff |
|
|
Ja det var i Påarp jag köpte bilen. Det var nära att jag fick en motor som endast hade gått 1200, men så bra blev det inte, jag menar; bilen havererade ju efter 3 mil, hur tursam är man då. Det blev en 97 som hade gått dryga 11000. Jag måste också nämna att mekanikern som utförde jobbet var en super bra kille som kunde sina saker (Rapid Vagnservice i Påarp). Bor ni i närheten kan jag verkligen rekommendera honom. Bilförsäljningen sköte väl det hela också rätt bra, då jag fick låna en nyare bil under tiden samt några fulltankar för resorna. |
|
|
Vad var det som gjorde att ju missade en motor som gått bara 1200 mil? Det var ju synd, för det hade ju blivit nästan ny bil vet ja... :-) Mvh Jögge |
|
stefannorr |
Vad hade bilen gått med orginalmotorn då? |
|
De sa att motorn inte passade, original motorn hade gått 11000. Efter vad jag har hört nu i efterhand hade bilen körts på nästan ingen olja alls, därav motorraset. Bilen känns väldigt bra nu, går absolut inte att jämföra med v70:n, men man är ju på sin vakt och kollar allt extra noggrann hela tiden. |
|
|
528Mora: Fortfarande nöjd? /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Tjena Udo Ja, jag är fortfarande helnöjd, vilken bil alltså. Länk |
|
stefannorr |
528Mora< Ja va nöjd me min med...men fick ge 15 pix emellan till en ny bil..saknar väl mest komfort o automat som man väl kan räkna in under komfort...hade ja haft råd o köpa eller byta bil vartannat år då hade ja kört BMW. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.