|
|
|
|---|---|
|
Vad skulle ni välja, till en "bruksbil" alltså inte till M3:an denna gång. Bilen är en Nissan Primera GT -99 Dimensionen är 215 40 17" - Hankook Ventus 104 ZR - Toyo Proxes T1-S ZR - Good Year Eagle F1 ZR Priserna är ungefär desamma. Tack.. /K | |
|
Toyo slits snabbast, men ger även ett väldigt gott och säkert fäste. Hankook är betydligt hårdare men lite osäkert när det väl släpper. Good Year har jag tyvärr ingen erfarenhet av... Schnelle fart, Härliche fart. |
|
| Har int testat den dimensionen men det satt Hankook 205/50-15 på min gamla 318 när jag köpte den. Bilen var ett helsicke att köra. Våldsamt spårkänslig. Bytte till Uniroyal och det blev som en ny bil. | |
|
Jag lägger min röst på Goodyear Eagle F1 däcken om det är GSD-3 som är intressant. I mitt tycke ett kanondäck! /Anton |
|
|
Kan bara säga att Toyo har som sagt var ett grymt fäste!!!Dessutom tror jag dom är billigare än F1-däcken?Jag har haft Toyo på både min M3:a och på vintern på min 525:a BMW CS Nr:05043 Mvh Ricke |
|
|
jag åker på Hankook däck och jag tycker dem fungerar kalas bra...har inte erfarenhet av så mycket annat heller... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Även jag lägger min röst på Toyo. Utöver vad som tidigare sagts så har de mycket goda egenskaper på vått underlag. //Ulf |
|
|
Slits Toyo verkligen snabbare???Ja har rullat ca 1000mil med mina varav en tripp genom europa med farter en bra bit över 200 o däcken ser fortfarande ut som nya...Jag räknar med att de håller ca 4-5000mil o det är ju helt ok!! "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Jag kör på Ventus K102 bak och tycker de fungerar mycket bra. Hade även dessa runt om på min 535i -88 och var mycket nöjd med dem då också. Jag tycker de är "ärliga" och man känner när det snart släpper. Billiga också så man kan leka utan att det bränner för mycket i plånboken :) MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.