AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
684

HJÄLP!? Inget liv i e34an!

Visa användare
205
respirator
325i -91 -93 Motor,
525i -88 TiC bygges
Hade bilen stod å drog ur batteriet... när jag sen ska prova med ett annat batteri så händer ingenting när jag sätter nyckeln i dörren å försöker komma in! (jag hade lämnat huven halvöppen för säkerhetsskull) Har provat med startkablar från en annan bil oxo.

Hade problem med en huvudsäkring till boxen förut som hade korrogerat... men det är fixat..

Men nu funkar det inte?????
Visa användare
205
respirator
325i -91 -93 Motor,
525i -88 TiC bygges
Ingen som vet?!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Prova nödöppningen, brukar finnas på passagerardörren.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
74
Laffe
525 TDSA Touring -95
Lastbil!!
Var + och - på samma sida som det gamla batteriet, bara en fundering.
Visa användare
205
respirator
325i -91 -93 Motor,
525i -88 TiC bygges
det funkar inte med det där med å lyfta handtaget till hälften.. jaaa batteriet stod vid sidan om..
Visa användare
205
respirator
325i -91 -93 Motor,
525i -88 TiC bygges
Inga andra föslag?
Bo
52
Borken
520i -90
När man nödöppnar kan man få mikla en hel del, jag var tvungen att ta i som satan innan det började hända saker, först kom låsknappen upp halvägs sen släppte jag handtaget och miklade lite till med nyckel och då hoppade låsknappen upp.

Du hade motorhuven öppen säger du, låsen funkade inte trots att du matade in ström? Generalmodulen som glappar?

Hoppas det löser sig annars blir det till att skicka in en liten kille via bagaget :-)
Eller att smälla en ruta.

H Borken
Gold
Jag knacka rutan på min bak dörr, ta den stora rutan och inte den lilla, för den lilla är bra mycket jobbigare att byta utan att ådstakomma några märken på bilen. Tejpa rutan först med silvertejp så får du så lite glas i bilen som möjligt. Ett annat tipps är att vara jäävligt försiktig när du tar bort listerna mot glaset, dom är lätta att knäcka/böjja.

///M arcus
Är det inte så att det finns två "huvudsäkringar i E34" en under huven och en under baksätet????

Rätta mig om jag har fel är inte riktigt säker
Visa användare
205
respirator
325i -91 -93 Motor,
525i -88 TiC bygges
JAAA! Jag fick igång bilen!! Det var förmodlingen bara en startkabelklämma som inte hade satt sig ordentligt vi första försöket.. :)=

Ibland har man tur.. :)=

"Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.