AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.180

ekstraktorgrenrör på M52 - erfarenheter?

Fundera på eventuel upgradering . Hörde att S50/S52 ekstrakrör grenrör ska passa på M52. stämmer det? om så :vad är alla "pros and cons" av en sån installation?

Samma fråga gäller byte av insuget. Har idag en ESS vortech mk2 kompressor, såg att någon med likande installation här på forumet hade ett insug från E36 325. kommentarer?
Jag bytte till supersprints extraktorgrenrör på min Z3 2.8 och du har mkt att vinna på att byta ut skiten som sitter där original. Det är en riktig flaskhals på den motorn.

Enklast är att lyfta ur motorn eftersom det är riktigt j**la trångt med kattar och allt.

Det som skapar bekymmer är att kattarna sitter på grenröret original så du måste komplettera med nya kattar på ditt bakre system samt förlänga kablarna till lamda. M52TU mäter både innan och efter katt så det är viktigt att man gör det riktigt om man vill att bilen inte ska gå som en kratta.

Hör av dig om du har fler frågor, jag har en del bilder och tips från min installation.
vad gick kalaset på?
men passar grenröret från S50 till M52 motorn? hur mycket bättre/sämre är supersrint om man gämför med S50 eller S52 grenrör?

ka
204
kaell
330xi -01
Upp! :)

__

Joakim, Karlstad
Z3 2,8 Coupe -99
Visa användare
307
steffoboy
328coupe` 97a
318is - 88a
325 92a
s50 grenröret passar mot motorn men måste modifieras mot kattarna
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.