|
|
|
|---|---|
TobbeBMW |
Hej Vänner!! Har kommit över en BMW som rubriken säger, vet inte årsmodell eller dylikt, men tror det är en 70-tals bil, den är så vitt jag kan se komplett men mkt dammig/smutsig, inredningen är mkt fin. Färgen är vit. Finns ett par små rostfläckar men inget allvarligt (ytrost) har stått i en lada i många år. Vad kand en tänkas vara värd?? Nån här som är intresserad av att köpa den?? Maila mej i så fall. Bilder finns. |
| 2000cs, 1966 - 1971, är ovanlig (inte så många kvar vill säga) och därmed svår att bedöma, har själv sökt lite på modellen ute i Europa och priserna varierar, självklart, med skick, har sett allt från några tusenlappar för rena renoveringsobjekt till runt 100 000 för bilar i bra bruksskick. Jag skulle nog rekommendera en liten sökning på mobile.de för att se dels vilket utbud som finns och samtidigt få en liten uppfattning om prisbild. Otroligt fin bil är det iallafall, är själv uppvuxen i en sådan. | |
TobbeBMW |
OK, bilen jag sitter på är i förhållandevis bra skick, behöver en lack samt en översyn av motorn, annars e den helt ok. Skulle 20-25 tusen vara ett lämpligt pris på den kanske?? en kille har bjudit 1000 spänn (osedd) fixar bilder om nån är intresserad, om inte annat så finns det ju reservdelar på den. |
Paap Reeder |
Hej! Tror att en "vanlig" 2000 i "bra brukskick" ligger runt 25´. En CS i bra originalskick går nog löst på minst det tredubbla. Sedan kommer tidsfaktorn in. Det kan ta tid att sälja en sådan "dyrgrip". MVH /// Paap R |
TobbeBMW |
Någon som kan ge ett tips på en lämplig site att annonsera på?? förutom här då förståss :-) Som sagt bilen är tilsalu och finns det någon som är intresserad av att köpa den så är det bara att lägga ett bud, ansåg att 1000:- var lite lågt med tanke på vad jag fått höra här :-) |
|
Vet inget om någon site, men testa Classic Motor, Nostalgia och Classic köp&sälj. Dom tidningarna borde nå dom rätta köparna. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| TobbeBMW: Finns bilen kvar än? I sådana fall tar jag den. Försökte maila dig, men har inte fått något svar. Hör av dig om du ser detta. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.