|
|
|
|---|---|
|
Någon som har provat ? Har hört att Skodan har ca 103hk under huven, medans 320i(e21)bara har 102hk. Enligt samma informationskälla så skulle Skodan klara av att köra ifrån 320n på 402m (då hade bara 320n hunnit 137m)! | |
|
tänk vad mycket 1hk kan göra!... :0) 7900rpm |
|
pjotor |
Glöm det. Det kanske tar skodan 20sek på 0-402m. På samma tid springer man ca: 150m, vilket betyder att du ligger framför bmw när skodan är i mål. (Hoppas att det skulle stå 337m istället för 137m) |
pjotor |
Glöm det. Det kanske tar skodan 20sek på 0-402m. På samma tid springer man ca: 150m, vilket betyder att du ligger framför bmw när skodan är i mål. (Hoppas att det skulle stå 337m istället för 137m) |
|
Har nu varit ut på min gata och testa "testet" med 2st radiostyrda bilar! Och BMWn vann (iförsig 12volt) och Skodan (6volt) hade problem med fästet, annars hade den nog vunnit! Min 320i -83 (e21) gör för övrigt 19.04s/122.31km/h på 402m ! Så Skodan är inte långt bakom =) |
|
powsgli |
Bara tanken på att jämföra BMW med Skoda är hårresande!! Psyket nästa. (Att BMW har 12volt och Skoda 6volt säger ju allt.) Dessutom är det ju en helt annan upplevelse att åka i BMW. |
| Haha...fullkomligt lysande Braxen....det bästa inlägget jag sett på länge!! Det här med jämförelser verkar ju vara väldigt viktigt för vissa... | |
Sipp |
Heja Braxen! Tänka att vissa orkar fundera på dylika ting. Jag menar igår körde en Amazon ifrån mig vid rödljuset. Att jag sedan bara smög iväg och han hade bråttom hör inte hit. Ser ni framför er nästa diskussion? "jag har en typ lite trimmad Volvo va' den går ganska bra va' öööh igår drog jag en BMW, fan, alltså tror ni att alla Amazon drar alla BMW typ? Jag har vinge och extraljus! |
Sipp |
Tänkte jag kanske skulle skriva att jag blir lika trött (eller tröttare) på BMW ägare som frågar om: "Någon som provat att köra mot T4, T5, Monark, Skoda, S4, kick-bike eller sparkstötting(heter det så?)? |
|
Jag får tacka er för era (Petri, Jacky Ickx och Sipp som förstår sig på ironi/humor)synpunkter ang. detta inlägg! Jag retar mig inte på när någon frågar om hans bil är snabbare/slöare än en annan, men jag blir trött på dom kommentarerna som andra delar med sig av. Så fort någon skrivar att han har "åkt" jämt mot en Volvo (det märke som retar vissa BMWägare mest) så ska alltid någon skriva att Volvon var trimmad, BMWn saknade 2 tändkablar, föraren sov mm. När folk frågar om en jämnföring av 2 bilar, varför ska det vara så svårt att skriva sanningen (en viss ironi brukar inte skada) ?! Jag vet tex. en som vart ifrån körd av en Nissan Primera -94 (han körde en 320ik -88), han vägrar att erkänna det fast det är allmänt känt att Primeran är jävligt pigg. Han vägrar att erkänna det och skyllde på att Primeran tjuvstartade så dom körde igen och det blev samma resultat igen (och han vägrade fortfarande att erkänna att han vart ifrån körd). Varför ska det vara så svårt att erkänna att andra "sämre" bilar klarar av att köra ifrån sin älskling ? Jag vet att min BMW får pisk av det mesta på gatan (har både blivit ifrån körd av A-traktorer och Volvo 240), men jag förnekar det inte. 0-100km/h, 0-201m och liknade tester är väldigt bra att avgöra vilken bil som är snabbast, men för en rättvis jämnföring så måste båda förarna vara lika bra eller dålig på att köra bilarna. Och att jämföra sin bakhjulsdrina bil med en framhjulsdriven bil vid 0-100km/h är ganska roande, då framhjulsdrivna bilen har svårare att få ner kraften i backen.... Men vad vet jag ? Detta är bara mina "teorier" om verkligheten och dess omgivning ! |
|
|
Jag tycker det är coolare att bara glida iväg lite lugnt när man har ett racesuget yngel i 240 bredvid sig vid rödljuset. Det är ett stort nederlag för honom att man inte gör sig besväret att utmana. --------------------------------------------- "Speed doesn't kill, it's the sudden stop..." |
|
|
Jag har förmånen att kunna få köra snabba Volvobilar på jobbet, och då kör jag som en tok för att man i en Volvo måste visa att man har en snabb jäv-l... I min 328 är det hur lugnt som helst, alla ser vilken snabb och fräck bil jag har och det är inte mer med det... Den inbjuder till riktig glidarkörning, åtminstånde med trafik runtomkring. Ensam på en liten kurvig väg är det ngt helt annat, då blir det kul att KÖRA bilen! Skodan vinner alla rödljuskörningar mot mig, jag ids inte dra... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.