|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
foppa21 |
finns det någon som kan hjälpa mej att byta mina silentblock. jag bor i sandviken 2mil utanför gävle. jag kör en 525tds-95 |
-BeeMWe- |
Sök på powerbörsen efter silentblock, en kille gör det för 800 spänn i gävleområdet. |
|
Det är jag det, hör av dig via mail om du vill ha hjälp! bmwf1@comhem.se ///Magnus |
|
foppa21 |
tjena e21-racing har fel på min mail. så en kompis skickar ett tele nr så att du kan ringa mej, så att vi kan kolla när du kan hjälpa mej mvh foppa21 |
|
Liten fråga bara, varför lämna bort för 800a spänn när BMW gör det för typ 1100a spänn? Lämnade in min å med bussningar å arbete kostade de 1750kr på BMW (Englunds i luleå). B M W - Do I need to say more! Länk |
|
-BeeMWe- |
Vad för BMWverkstad gör det för 1100, typ någon i Polen eller? |
|
Ja om du läser i mitt inlägg så står det den auktoriserade BMW-verkstaden i Luleå. B M W - Do I need to say more! Länk |
|
-BeeMWe- |
Skillnad på 1100 å 1750 :) |
|
Japp det är skillnad på 1100a å 1750! =) Men det ja försökte förklara i inlägget var att han tänkte betala 800a för arbetet svart hos nån hemmapulare och då knappast inklusive bussningarna. Jag betalade alltså ca 1100a för själva arbetet som en hemmapulare sku ha 800a för. 1750 var inklusive material och allt. B M W - Do I need to say more! Länk |
|
|
Här i Sthlm kostade byte av silentblocken hos Bil&Motorteknik på en E36 inkl bussningar 1500kr för lite drygt ett år sedan...Kan ju inte skilja mycket i pris till E34... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Hmmm.. Jag betalade totalt 1800 för ca 2 år sedan på Bil & Motorteknik till min dåvarande E28. "Enhetspris" sa Per då. Han måste ha sänkt priserna... __ Mvh /Pewe |
|
|
Need for speed här i Malmö tar fast pris 2000:- med delar på en E34, en kompis till mig jag lånade fram en hydralisk press gjord för ändamålet av en Bmw verksatd och vi gjorde själv jobbet på ca en timme. Enl. uppgift kostade detta special verktyg 12000:- kanske stämmer, otroligt lätt att både pressa ur och i bussningen med detta verktyg. |
|
|
Varför inte göra det själv, är väl inte så svårt, eller??? ska byta mina snart. |
|
| bosse bildoktorn visade hur man gjorde på en bmw.. | |
|
har bytt på min själv. första var skitjobbig när man inga pressverktyg har. Men den andra gick som en dans, tar ett par timmar så har man bytt båda sidorna. /Stefan K |
|
|
Alla gör som dom vill, jag erbjuder bara hjälp med detta lite svåra moment på en BMW, att byta silentblocken! Har specialverktyget och det gör jobbet smidigt och snabbt gjort! Dock kostar verktyget multum och är inget för en hemmapulare, har haft verkstad tidigare och bytt många sådana bussningar så jag vet hur man gör! Dock tror jag inte att någon kan påstå att det är enkelt att byta om man inte har verktygen för det....... Sen är det nog inte alla som har varken kunskap eller intresse att byta dom, och då är väl ett lägre pris bättre än ett dyrare, bussningarna blir inte "bättre" byta på en bmw-verkstad bara för att det kostar mer...... ///Magnus |
|
|
kanske uttryckte mig dåligt. kanske inte är lätt, men har hört av andra att inte det ska vara svårt. Vad ska man ha för "special" verktyg när man byter bakvagns bussningar?? |
|
|
Nä, det är inte svårt att renovera en automatlåda heller om man kan det....... Allt är en fråga om kunskap och värderingar, dock är bussningarna ett problem att byta om man inte har dom rätta verktygen, det går utan, jag har själv bytt flera utan verktyget, men vilket j...a strul om man jämnför med rätt utrustning för ändamålet, ett gammalt ordspråk som stämmer bra: Riktiga verktyg gör halva jobbet! Ett annat problem som brukar bli när man inte har verktyget är att man inte får i bussningen helt i botten heller vid montering, sen att den är svår att få ur också är en annan sak...... Jag byter normalt silentblocken på en E28-E30-E32-E34 på c:a 45 minuter på båda sidor! ///Magnus |
|
foppa21 |
jag måste bara tacka magnus för ett snabbt och bra jobb. 800kr tycker inte jag är specielt dyrt för ett sådant jobb. mvh foppa21 |
|
Tjena! Tänkte byta silentblocken i min bil idag men fick tyvärr ge upp. Mitt verktyg jag tillverkat visade sej vara för klent/felgjort, och nu orkar jag inte krångla med att göra ett nytt. Tänkte höra om någon vet om nån som gör det för en vettig peng i örebro-trakten eller runt dalsland, befinner mej på bägge ställen. MvH Thomas |
|
| Varför måste man ha verktyg till e34 bytte mina förra sommarn lite bök med första andra satt på plats som en dans...... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.