AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.342

Vad är kostad för byte av kamkedja...

amel
....på en 318is? Utan kvitto.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Det får du nog fråga den som ska utföra arbetet om? Om han gör det billigare utan kvitto eller ej alltså...

/Anders
Länk
Jag har fått prisuppgift på 6500 kronor, inkl material.
Detta var på Aros Auto i Västerås och i priset ingick det ett kvitto.

/Anton
amel
Ok, tack! Nu fick jag veta att det kanske räcker att byta kedjespännare. Är det enkelt att göra? Vad kostar det på en bmw verkstad att byta den?
Aldric
Eh? 2500:- i Borås, med kvitto. 1500:- utan. Anton, fick du med en omlackering åxå?

"Citius, alius, fortius"

MvH
Dennis
amel
Aldric, menar du att kamkedjebyte kostar 2500 eller?
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Hur vet man att kamkedjan är knas?
Spännare byter man själv. Inte speciellt svårt. Jag kommerinte ihåg vad spännaren kostar men det är några hundralappar det rör sig om.

Det pris jag angav är för byta av allt som har med kamdrivning att göra. Spännare, skenor kedja och drev. Att bara byta kedja känns dumt när allt ändå är nere.
Sen om det ändå är dyrt vet jag inte, jag har bara kollat på ett ställe.

Grodan: Kedjan ska normalt sett inte behöva bli knas. Men däremot så blir skenorna som håller kedjan i spänn slitna och till slut orkar dom inte hålla kedjan spänd. Det rasslar och lever om då och det kan till slut resultera i att kedjan går av. Lite rassel och ljud är vad jag har förstått ingen fara utan mer ett skönhetsfel.

/Anton
An
37
Andreas Palovaara
320dA Touring -03
hur långt har era bilar gått när det är dax för kamkedje byte?
själv har ja en 325TDsA som gått drygt 40,000mil på samma
kedja, nästan 30,000 i min ägo.. och den rasslar inte..
men som Anton säger är det nog smart att byta drev när man ändå byter kedja dom har ju liksom "nött in sig" mot varandra, och då kanske de inte är så bra att bara byta kedjan.

amel
I hur många fall tror ni det rör sig om spännare när det börjar låta? Jag hoppas att det ska räcka att byta endast spännare. Min bil har gått ca 15000
Jag hoppades på att klara mig med enbart ett byta av spännaren. Det hjälpte till viss del, men det rasslar tydligt ändå.
Min bil hade gått cirka 15000 ganska exakt när jag bytte spännare.
Nångång framöver ska jag byta hela rasket så det blir fräscht.

/Anton
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.