AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
774

Fixa diffbroms..?

Bling Bling
Yjena.. jag hade en 320 E30 -87 innan me diffbroms...men den råka jag köra in i en buss me... :(

så nu har jag skaffat en 325 E30 -91 istället...men den har ingen diffbroms...o jag tycker d e mycke roligare me så e d nån som kan berätta för mig hur man fixar detta...måste man byta hela axeln lr vad?? Tack på förhand! ;)
Det som måste bytas är differentialen i bakvagnen. Den klump som kardanen går in i och fördelar kraften till hjulen.

/Anton
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Bling>> Om du tycker att det är roligt med bred körstil, varför har du då köpt en automatare? Tar ju bort minst halva nöjet...

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
precis,inge roligt om hjulen hela tiden snurrar när man inte kan frikoppla om man ''klantar'' sig lite :D
Bling Bling
Jag håller på o fixar en vanlig låda, kardan o pedalställ så att jag kan ha lite roligt....

Men hur mycke kan d kosta o fixa en bromsad diff???
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Det finns diff från iX till salu på börsen just nu. De är ju 25% bromsad viskodiff, och passar rakt av på din bil. Killen ville visst ha 2500:- för en komplett bakaxel tror jag?

Be
179
Bex
325iA -90
dynamik: Det är ju bara att släppa gasen om man "klantar" sig med en automat bil!!

Ingenting är omöjligt
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Fast fan så tråkigt att köra. Och på vintern ska vi inte tala om... (Obs min personliga åsikt)

Bling Bling
Jo, jag vet...hade diffbroms på min gammla E30...men d va fan ball fina sommardagar på en stor parkering!! ;)

Hur mycke kan 25% bromsning göra på sig?? räcker d för att ha RIKTIGT kul?? =P
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
25% diffbroms är det på alla som fanns att köpa orginal till E30. Så det räcker gott. Har du mer är 25 % låsning blir det väl snarare ett bekymmer när du kör vanligt i kurvor och rondeller och så.

Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
25% diffbroms är det på alla som fanns att köpa orginal till E30. Så det räcker gott. Har du mer är 25 % låsning blir det väl snarare ett bekymmer när du kör vanligt i kurvor och rondeller och så.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.