|
|
|
|---|---|
Bling Bling |
Yjena.. jag hade en 320 E30 -87 innan me diffbroms...men den råka jag köra in i en buss me... :( så nu har jag skaffat en 325 E30 -91 istället...men den har ingen diffbroms...o jag tycker d e mycke roligare me så e d nån som kan berätta för mig hur man fixar detta...måste man byta hela axeln lr vad?? Tack på förhand! ;) |
|
Det som måste bytas är differentialen i bakvagnen. Den klump som kardanen går in i och fördelar kraften till hjulen. /Anton |
|
|
Bling>> Om du tycker att det är roligt med bred körstil, varför har du då köpt en automatare? Tar ju bort minst halva nöjet... "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
| precis,inge roligt om hjulen hela tiden snurrar när man inte kan frikoppla om man ''klantar'' sig lite :D | |
Bling Bling |
Jag håller på o fixar en vanlig låda, kardan o pedalställ så att jag kan ha lite roligt.... Men hur mycke kan d kosta o fixa en bromsad diff??? |
|
Det finns diff från iX till salu på börsen just nu. De är ju 25% bromsad viskodiff, och passar rakt av på din bil. Killen ville visst ha 2500:- för en komplett bakaxel tror jag? "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
dynamik: Det är ju bara att släppa gasen om man "klantar" sig med en automat bil!! Ingenting är omöjligt |
|
|
Fast fan så tråkigt att köra. Och på vintern ska vi inte tala om... (Obs min personliga åsikt) "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
Bling Bling |
Jo, jag vet...hade diffbroms på min gammla E30...men d va fan ball fina sommardagar på en stor parkering!! ;) Hur mycke kan 25% bromsning göra på sig?? räcker d för att ha RIKTIGT kul?? =P |
|
25% diffbroms är det på alla som fanns att köpa orginal till E30. Så det räcker gott. Har du mer är 25 % låsning blir det väl snarare ett bekymmer när du kör vanligt i kurvor och rondeller och så. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
25% diffbroms är det på alla som fanns att köpa orginal till E30. Så det räcker gott. Har du mer är 25 % låsning blir det väl snarare ett bekymmer när du kör vanligt i kurvor och rondeller och så. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.