AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
618

Byter låda

Cs
50
Csoft
750iL -89
Hejsan

Har precis börjat byta min låda..
köpte precis en "ny"...

men på väg till liften hör man från verkstads chefen på mercedes att man måste ändra en grej i styrboxen när man byter låda..

mercedes kör ju också med zf lådor och så var det på mercedes iallfall... men behöver jag köra till bmw och programmer något när jag satt i den nya? gäller detta 89or ocksåisåfall??? eller är det bara nyare lådor?

En annan fråga... gummikuddarna till fästet bak på växellådan någon som vet var man får tag på sådana och pris?

förstår givetvis att det finns hos bmw men kontot börjar sina.. skatt, försäkring och växellåda sommardäck allt på samma månad!!! :)

Tack i förhand
Paap Reeder
Hej!
Verkar ju litet konstigt att behöva progga om om man sätter dit en identisk låda vilket jag förutsätter att du gör.

Det skulle i s f innebära att bara för att man lossar lådans-box så skulle man behöva progga om.

Tror inte på det.

Du kan ju alltid prova det beprövade knepet att göra llt strömlöst i en timme.

MVH /// Paap R
Cs
50
Csoft
750iL -89
Givetvis är det samma låda... till och med samma årsmodell...

Men han sa att den kände av serienumret tror jag, men det tvivlar jag på... men vi får se när den nya åker i ikväll eller på söndag.

Om Saab är en bil tycker jag det är synd att kalla min bmw en :)
svardska
mekonomen har "kuddar" som passar och är kraftigare än orginal.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det behövs ingen "omprogramering".
"Kuddarna" kostar bara några hundringar på BMW...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Cs
50
Csoft
750iL -89
Fick ihop det för en timme sedan, men getriebeprogramm säger den så fort jag startar den... har kopplat bort batteriet nu se om det hjälper... skall kolla kontakten igen...

om inte detta hjälper någon som vet vad som kan vara fel?

Med den gamla trasiga lådan kunde jag få den att klaga på getriebeprogramm om jag la i den manuellt i 2an.. (den växlen som var kass på den gamla lådan) men nu klagar den ju direkt!!!

Cs
50
Csoft
750iL -89
Batteriet hjälpte inte... kan det vara att den inte får fram olja ordentligt? att filtret är igensatt?

Jag kan tycka att den slirar lite ibland.. (kan vara inbillning)

.. nu blir jag orolig över tolvan... vill verkligen inte byta låda igen!!!!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.