|
|
|
|---|---|
Smiley© |
Tja! Min M5a är ganska spårig och undrar om det kan bero på att BBS fälgarna jag har breddar ca 2cm utåt på varje sida? Jag såg det när min M5a stog brevid en annan M5a med "M5 3.8" fälgarna på. Är det nån annan här som har erfarenhet om att ändrat offset vid fälgbyte? Jag ska rycka å slita lite mer i framvagnen än vad jag redan gjort å se om jag har missat nåt som är slitet... Det är inte speciellt kul att bromsa lite kraftigare på en halvtaskig väg nu, å dom flesta av våra vägar är ju rätt dåliga, iaf i sthlm. Den är spårig även när man kör lite fortare och inte bara vid inbromsning. /Smiley |
|
JA, ändrad offset påverkar spårkänsligheten. Jag provat med ET 32, 20 och 15 mm på M3:an och skillnaden är markant. Även mellan ET 20 och ET 15. I viss mån påverkas spårigheten av toe och vilka däck man har. Skillnaden mellan 0 i toe och lite toe-in är rätt tydlig. /G |
|
Smiley© |
Så en liten offset ändring kan göra mycket på väghållningen, då hoppas jag att det är det som är felet på min bil. Ska testa vinterhjulen och se om det blir bättre. Jag vet inte hur vinterhjulen breddar men jag får jämföra med hjulen som sitter på nu då. |
|
Boka dig en 4-hjulsinställning. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
om du gärna vill ha dom där bbs fälgarna så skulle jag ha dom på å göra en 4-hjulsinställning så kan de lösa problemet i vis mån.hjälpte för mig mak |
|
Smiley© |
Jag har redan gjort en 4-hjulsinställning men det hjälpte inte speciellt mycket tyvärr. Jag är inte tvungen att ha mina BBS fälgar, det var bara dom som satt på när jag köpte bilen. Skulle gärna byta ut fälgarna till några andra i bättre skick. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.