|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Jag vet inte mycket om bmw men jag har också köpt för 1 månad sedan en 330i i uppsala för 209000.- som har gått 9600 mil. den är svensk såld och har haft bara en ägare samt fullservad. jag har från bilfirman 3 mån. garanti och några mån vagnskada garanti men allt jag har läst här i forumen börjar jag också undra om jag också en av dem andra som gjorde dålig affär. bilen har båda komfort och sport paket. vad tycker ni???? |
|
| Köpte du bilen på en firma eller privat. | |
jojo72 |
jo jag tror det var en kille nere från skåne som köpte bilen, han är säkert glad, men jag håller med Er, tänker inte gynna den där pajasen genom att köpa någon bil av honoom. Han frågade om jag ville ha hjälp med att hitta en annan bil. Njaa kan nog inte tänka mig det. Har redan fått tag på en fin 330 i t. -01. Nöjd med den. Undrar hur den där neumann har det med sitt samvete egentligen??!! men man får väl inse att det finns många samvetslösa människor i samhället... |
|
Buddhabar, om din bil är fräsch och fin och servad på rätt sätt ser det ut som om du har gjort en bra affär. Men det är svårt att veta utan att ha sett den i verkliga livet. Och 330 är ju en underbar bil! |
|
| ja bilen är fräsch och servad hos bmw förutom den har gått 9600 mil Gap Gemini har haft bilen före mig. Det bara så att "vissa" säger att bmw får problem efter 10000 mil hoppas det inte stämmer. | |
|
Tror du kan vara rätt lugn. Är Cap Gemini enda ägaren innan dig är bilen säkert ärlig. Problem efter 10.000 mil ?? En bil kan alltid krångla om man har otur. Men att man skulle vara speciellt orolig efter 10.000 mil låter mycket märkligt. Är den välvårdad/servad och du är nöjd ska du nog fortsätta vara det. |
|
|
Buddhabar; Jag jobbar på Cap och de bilar som står på firman är tjänstebilar, d v s en anställd har haft bilen i tre år och sen bytt in den. Den är garanterat servad regelbundet och miltalet är också garanterat ärligt, om inte bilfirman ändrat något. Om det är en auktoriserad BMW-handlare du köpt den hos (t ex Novation) så är den risken obefintlig. Jag tror att du gjort ett tryggt köp! Dessutom ska du inte oroa dig för milen, båda de BMW jag ägt har gått en bit över 10 000 mil utan problem. Det är inte mycket för en BMW. Jens |
|
|
Å andra sidan, ifall alla Capgemini anställda kör som jag (jobbar också på Cap, i Finland) så har du nog skäl att vara lite orolig ;) Har dock egen bil, en E46 328i som har gått 13800 mil. Här är de problem som den har haft (som jag känner till, köpte den vid 12500 mil): Byte av spindelleder och bärarmar: vid 4000 mil och på nytt vid 12000 mil Stötdämpare fram: 12600 mil Regnsensor: 12600 mil Termostat (och kylare ? kommer inte ihåg): 13000 mil Motorhuv pga rost (på garanti): 13800 mil Styrningens servopump: 13800 mil Småproblem med koppling/växellåda: Inte fixat På 330an tror jag dock att barnsjukdomar som t.ex. galvaniseringen av vissa delar har fixats. |
|
| tack för svaren det känns tryggare nu:)) | |
stefannorr |
jojo72> Ett råd inför nästa ev köp läs beg bil guiden här på autopower innan köp,du verkar ivrig att spara en del slantar,men med dom köp du varit på G att göra hade de nog stått dig betydligt dyrare,sen ska du tänka på att även om du e nöjd me köp o dokumentation av en mister herr N s bilar lär många andra sky dom som pesten inklusive bilhandlare vid byte senare. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.