|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Baratur har du försökt att häva köpet? Kolla in det finstilta i avtalet, där tror jag att det framgår att du har rätt att häva om produkten ej motsvarar det säljaren sa. Tror du borde kunna krypa ur köpet. Måste också lägga till att bilmarknaden är en ganska perfekt marknad och en bil som bjuds ut till 50-70 tusen under marknadspris MÅSTE vara felaktig på något sätt. Mao är det nästintill omöjligt att göra några klipp. Självklart finns undantag. |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Honk, menar du att bilen SAKNAR airbags? Dvs att bilen hade airbags från fabrik som numera är bortplockade? I så fall måste det vara nåt slags brott om säljaren inte upplyst om detta. Tänk om tex köparen krockar bilen och förväntar sig en airbag, men får en rattstång i nyllet istället? I så fall är det här det värsta bedrägeri jag har hört talas om, genom att säljaren säljer en livsfarlig produkt utan att upplysa köparen fullt ut om detta. baratur, mitt förslag är att dra detta ärende till sin spets den här gången. Prata ihop dig med Honk så kommer du säkert att se att säljaren inte delgett dig information om bilen som han visste efter att Honk hade lämnat tillbaks den. Jag tycker det hela är djupt tragiskt och visar hur lätt det är att bli blåst om man är oförsiktig. Jag hoppas bara att kunskapen sprider sig bland köparna, sakta men säkert. Så om ni har polare som ska köpa bil i den absolut lägsta prisklassen, se till att de kollar upp bilen ORDENTLIGT. Mvh Johan |
| När det gäller detta med airbags kan man göra en parallell. Jag har ju småbarn, och därför har jag låtit deaktivera airbagen på passagerarplats. För att BMW skall göra detta måste man dels skriva på ett papper där man förbinder sig att upplysa om att detta skett. Dessutom klistras ett märke på framrutan som upplyser om detta. Att inte upplysa om en icke fungerande airbag är, precis som Johan skriver ovan, minst sagt allvarligt. | |
|
kan du inte lägga upp en bild på bilen där skaderna syns? BMDoubleV Min bil: Länk |
|
|
Jag har någon bild som Jarls Bilservice tog när de hade bilen inne, jag ska scanna de på måndag och lägga ut! Och avs airbags, vad Jarls sade och DIS-protokollet sade, är det mycket möjligt att airbag i t ex ratt saknas. Saken tål i af att undersökas, eftersom bilen varit krockad lär ju en eller flera airbags ha löst ut, och jag kan mycket väl tänka mig att man struntat i att återinstallera nya airbags. Mvh Honk |
|
|
Länk Det har tipsats om dessa innan, men det är värt att ta upp igen då det funkar bra. Två bilar är fler än en.. |
|
|
Honk, Har du några bilder? /Anders Länk |
|
|
Anders S, de kommer!! |
|
| Honk: Det ska bli mycket intressant att se bilderna efter allt som skrivits om bilen i fråga. | |
|
Honk, Honk, Honk, Honk.... !! ;) Länk Länk |
|
|
Uff, detta var en trist historia. Hoppas att det löser sig! Kan ju i värsta fall vara lönt att be en Advokat ta kontakt med säljaren? Dumt att han upplyste om att bilen var skadad bara. Ingen som har bilder på denna svarta 330? Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Vad hände med tråden om denna bil, webmaster? Har herr Neumann krävt att den skulle tas bort eller? Hans agerande förtjänar trots allt att hamna i rampljuset oavsett om han sålt bilar som också är OK! |
|
|
Ringde på en -02 330 coupé som låg ute på text-tv för just 189´ några veckor sedan, säljaren sa att det hade varit en skada på bilen men att detta var åtgärdat, när jag frågade om det syntes några skillnader i lacknyans blev han först tyst sedan sa han att det blir det inte på en svart bil! jag svarade då att lackering kan ju utföras av ett proffs men även min treårige son kan ju få en bil svart om han får hålla på ett tag. han svarade då att när priset är 189´så finns inget att diskutera... avslutade därmed tanken att ev köpa den kärran. hittade dock en topasblå pärla i uppsala:) |
|
|
Efter ett blufförsök (som genomskådades ganska lätt) som inte gick hem tror jag att personen ifråga blev desperat... Eftersom ungefär 10 trådar togs bort på en gång kan man lätt tro det. :) |
|
|
Ja, vad hände med de 10 trådarna? Köpte jojo72 bilen? Har varit på BMW nu på morgonen och alla airbags var i =), dvs bilen har varit krokad men nog inte så farligt. Med tanke på detta slarvjobb som har gjort på bilen har jag svårt att tro att de vara kapabla att byta en airbag. Har även kollat att ljusmodulen och chassinr stämmer, vilket det gör. |
|
|
baratur, Helt plötsligt försvann användaren, samt alla trådar som fanns. Vad drar du för slutsatser? Att jojo var en köpare? ;) |
|
|
Johan, du som har hand om Autopower.se, borde väl veta vad som hände med tråden? Skumt alltihopa tycker jag!! |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
hej! jag har inga moderator-rättigheter, så jag kan inte ta bort inlägg. jag antar att någon rapporterat innehållet i diskussionerna, eftersom de bröt mot ett antal regler. tråden spårade dessutom ur en aning på slutet. anledningen att sådana inlägg tas bort är att de som har äger sajten kan råka illa ut vid en anmälan. Mvh Johan |
|
Vad har skett idag med BMW:en 1. Som jag nämnde innan, alla airbags e ok 2. Ny huv beställd 3. Lackering, huv, framspoiler, framskärmar och baksidor beställt (de sköter lackering av BMW i stan). 4. Nya fälgar kommer på senare idag 5. Rikta ena dörren senare idag. 6. Fixa trasig bagagelyckebelsyning (grejerna kom idag) 7. Fixa batterifästet (kom idag) 8. Säljer Z3M fälgarna idag. 9. Köpte lite plaspluggar för lister o dylikt (30 SEK :p) Och fortfarande kommer jag hamna under 200 000 SEK för bilen. Det får vara ok, helt enkelt? |
|
| oj, ett o annat stavfel men ni överlever nog ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.