AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
12.582

330 Ci -02, floppade jag?

Sida 1 av 4
Sålde min TT, såg en annons och satte mig i bilen och for iväg till huvudstaden.

Bilen jag köpte är en -02 330 Ci Svart metallic. Xenon auto. multiratt, M kjolar, lilla navi, cd växlare, el tak lucka, vinterdäck på LM fälg, skinnstolar, värme i sätena, el bak rutor mm.

Har haft en liten högerbak plåtskada men det var snyggt återställt.

Bilen har rullat 5100 mil och hade bra papper från BMW i sthml. Tysk import.

Gav 189 000 SEK. Är jag blåst?

Tacksam för svar.

Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
Måste väl va ett grymt bra pris du har fått.. eller vad säger ni 330 åkare?

BMDoubleV

Min bil:
Länk
pe
554
perf
320xd e91 -09
Sätter en peng på att milen inte stämmer.
Kollade hos BMW i sthml. Milen e ok!

Verkar som jag inte floppade iaf :D

Läs under Försäkring och värdering, finns lite kommentarer om den bilen (tror att det är samma bil som den du köpt). Rubriken 330Ci-02 Värdering. Var en del där som kände till bilen och verkade skeptiska, kolla upp!

/CF
Visa användare
215
beijnoff
328i -00
Motsvarande bil i Tyskland på mobile.de begär dom mellan 29000 till 37000Euro för så någonting verkar ju vara mysko.

Om du inte får några problem så är det bara att gratulera dig till ett bra köp.

/Johan
Att kolla milen hos BMW räcker aldrig!!! Det krävs mycket mer än så för att veta till 100% att milen stämmer.
BMW i Sverige verkar inte bry sig så mycket om detta och meddelar inte detta när de gör sin "koll".
den är kollade på BMW så det skall inte vara ngt problem när det gäller milen. Den drar inte snett eller ngt. Det var nog billigt men har sett 01 i malmö gått för 210 SEK.

//Ted

Stämmer säkert men nog kollar de kvittot säger att de har kollat?

Visa användare
215
beijnoff
328i -00
Nu är jag inte alls säker på detta, men om det är den bil som har diskuterats tidigare så finns den ursprungligen i denna tråd och då var det medlemen Honk som hade köpt den men hävde köpet.

Länk

men som sagt, jag har ingen aning om det är denna bil som är ute en vända till.

/Johan
Kontakta förenade bil för utdrag från tyskland om garantireparationer. Jag hoppas för din skull innerligt att de inte är den omtalade bilen du köpt.

Om de är så, så är den duktigt smälld/uppspacklad och kommer kosta runt 100 kkr att få ordning på.
Tyvärr får man vad man betalar för och en motsvarande bil i toppskick kostar 60-70 kkr till.

Var God att söka innan du frågar!
Länk
Köptes den på Caretrade i Täby?

Länk
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
baratur:
är du nöjd med bilen, så ser jag inga problem... om den åxå går klanderfritt villsäga, som den troligvis åxå kommer att göra så är det bara å gratulera till en bra affär!..

Mvh

BMDoubleV

Min bil:
Länk
Som någon sagt tidigare:

Man får vad man betalar för i 99 fall av 100!!!!!!!!!!!!!!!!!
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
baratur: "Lackningen är bra gjord." Det är vel lite tidligt att konstatera? Venta ett år så ser du om lacken holder sig eller om det blir nyansskillnader..
Det är synd att det är många som köpen sin BMW och SEN börjar läsa här på Autopower. Hade nog räddat många om man gjort tvärtom.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Efterklokhet är en exakt vetenskap ;-)

Hoppas att du blir nöjd med din bil trots allt!
baratur:

bara otur skulle jag säga...
Hoppas du fick mitt mail, där jag beskrev bilens skick. Lacken är definitivt uruselt gjord, man ser till och med repor och sprickor i motorhuven (som för övrigt är omlackad med riktigt apelsinskalsmönster), bakskärmarna och dörrarna likaså. Dörrarna likson huv och baklucka hör inte till bilen, förmodligen inte chassinumret heller, utan är ett hopplock av olika bilar. Bilen har varit helmulad och kommer aldrig att vara varken driftsäker eller körsäker, airbags saknas, elen är felkopplad osv osv.
Jag är eldsen, men oavsett allt du betalt över 100 000 kr har du blivit blåst på.
Jag lider med dig, men du lär upptäcka alla fel och brister efter hand.
Mvh
Honk, muera lycklig ägare till en kanonfin 330Ci.

Honk: Kul att du inte fick avsmak för märket iaf!
330 Ci är en underbar bil om allt är som de ska :)

Länk
WENDTAN:

det var ju inte märket det var fel på, det var ju säljaren.. (och bilen i sig)

Mvh

ingen som vill köpa en BMW?

:S

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.