|
|
|
|---|---|
| har problem med min pärla...skulle chipa bilen med då slutade den funka...tänder inte samt att soppa relät slutat fungera...har nu provat med 3 boxar och samma sak hela tiden så jag tror inte det är boxarna som är trasiga...+ kontakten som sitter vid boxen sk ju ge 12 volt...det gör den men när du sätter i boxen blir det bara 2.8 volt där...antar att det är för lite volt för att bilen ska funka...har mätt givare kollat relän mm mm hittar inget är det NÅN som kan hjälpa mig blir snart tokig...nån som kan veta eller sig tro vad det kan vara | |
Paap Reeder |
Hej! Sitter det en M30 i den? Vilken årsmodell? MVH /// Paap R |
| japp M30 -88 | |
Paap Reeder |
Hej! Får den gnista men vid fel tillfälle? Bytte du bara chipet och rörde inget annt. Svårt fall via mail. MVH /// Paap R |
| nej får ingen gnista alls...byte bara chip ja...har kanske hittat felet jag har mätt alla kablar och har märkt att tändläges givaren ger ingen signal till boxen...mätte ohmen i den och det var rätt fast det kan ju vara sönder endå...är det någon som har en sådan liggandes sitter fram på motorn...är STORT behov av en sådan snabbt..eller är det någon som har något annat förslag? | |
Paap Reeder |
.... tveksamt. Verkar ologiskt. Måste ha nått att göra med boxbytet. Vill ABSOLUT inte skapa ångest men när den ena tändspolen kortslöt sig själv så brände den iväg "det tändpulsstyrande slutsteget" i den ena av mina M70 ECM- boxar. Varje box jag monterat hade fått sitt slutsteg uppeldat. Kan du provköra ngn av dina boxar i ngn annan bil?? MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.