|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Nu vänder jag mig till er för att få svar på en sak som jag grubblat på sedan jag köpte bilen. Nämligen en underlig knapp på mittkonsollen. Under radion finns några urtag/lock som är ca: 1x2.5 cm (samma som t.ex varningsblinkerknappen), det ena tror jag är förbetrett uttag för en ratt (horisontell) till BMW Bavaria-radion (har jag ej). bredvid detta uttag finns knappen, i nämnda dimensioner, den är ganska sladdrig i känslan och när man trycker på den kommer den ut en liten bit och man kan se att den har orangea sidor. Trycker man till den igen sladdrar den tillbaka till ursprungsläget utan att någon funktion verkar ha gjort sig till känna. Vad tusan är den till för? Den finns inte med i instruktionsboken. mvh. Fredrik | |
|
Kan det vara automatsäkringen till elhissar och luckan? Prova tryck in den och prova ovan nämda om de fortfarande fungerar. Jag hade en sådan knapp i min gamla E30. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Det är knappen för dimljusen. Bosse J. BMW CS 185 |
|
|
Tack för svaren! Knapp för dimljusen är det inte, det vet jag. Men jag ska kila iväg till bilen i morgon förmiddag och testa elhissarna. Fredrik |
|
|
Så ser automatsäkringen till elhissarna ut i E28, så det är nog samma på din. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Automatsäkring till elhissar är troligt, löser ut om något hindrar rutan, tex en hand emellan. Fast på min sitter den knappen undertill och till höger om rattaxeln. En annan knapp som ser likadan ut är spärren till elhissen till bakrutorna (barnsäkring), fast den brukar sitta till vänster om växelspaken tillsammans med knapparna för sidorutorna. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Hej, Instämmer helt med föregående skribent. Så sitter och ser knapparna ut på min 635-88 också. Pontus |
|
|
Det är knappen "auto säkring" för elhissar... samma som E28. Mvh Jocke W |
|
|
Tack för hjälpen! Det var automatsäkringen till elhissarna. Villa Rosa: Låset för bakrutorna sitter som du beskriver. Bredvid rattaxeln, där skulle enl. instruktionsboken nivåreglering av strålkastare ha suttit på min bil, om den hade haft det. Det skulle vara kul att ha en rejäl samling e24:or av olika årgångar framför sig och ordentligt med tid, så man kunde gå och jämföra dem med varann noga. Det skulle nog gå att hitta en hel del skillnader mellan dem. Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.