|
|
|
|---|---|
|
Har lite problem med autolådan på min 525tdsa -93, den brukar inte dra direkt när man kör från stillastående. Tror det är lite olja, men hur kontrollerar man det? Det tar även länge innan lockupen går i när den är kall men det har kanske inte med oljan att göra? | |
|
hmm.. de brukar sitta en olje sticka på automat låder.. men annars kanske de e som de e på dom manuella.. att de e en plugg på sigan av växellådan (ungeför mitt på sidan.-.. inte den som sitter under) men ja vet inte hur de e på din.. osså på endel automatlåder så ska motorn vara igång och neutralen vara i när man ska kolla.. men för att du ska få ett svar som stämmer helt så kan du ju alltid ringa BMW.. iaf hör i karlstad e dom jäkligt snälla o svarar på alla frågor o funderingar man har... /// BMW E28 POWER!!! |
|
rsarits |
Du har två pluggar under lådan, en som sitter i lägsta punkten framme på lådan och en större som sitter högre upp och längre bak. Du skall ha motorn igång i läge N och fylla olja i det bakre övre hålet tills det rinner över. Bägge hålen är på undersidan av lådan, det underlättar med en oljepump, det är svårt att hälla uppåt. |
| Jaha måste oljan/lådan vara varm eller? Man använder väl vanlig ATF olja? Ok motor igång och växel i neutral läge, trycka i oljan tills det rinner över, ska pröva det! | |
|
Jag rekomenderar bmw växellådsolja, oljan har jag för ska vara runt 37 grader varm! Men när du änå ska fylla på eller byta oljan så byt filtret som sitter i där. Du får skruva ner oljtråget till lådan och sen kommer du se den. Det finns en mekartips på en annan automatlåda här på forumet där dom byter plastkulor men det gäller inte dig men där kan du se hur man byter oljan respektive filter. MvH Bmw 4-ever |
|
|
ok jag köpte både filter och trågpackningen idag på ivarsbil i östersund. Ska nämligen koppla in en trimbox och vill då att lådan ska vara ok. dajsel power |
|
|
ok jag köpte både filter och trågpackningen idag på ivarsbil i östersund. Ska nämligen koppla in en trimbox och vill då att lådan ska vara ok. dajsel power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.