|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har nyss inhandlat en M5 3,8 men har några funderingar... Om man står på tomgång och sedan gasar till (till ca 2000rpm) så "hänger" sig ibland gasen för några sekunder för att sedan falla tillbaks till tomgång. Kan det vara så enkelt som att gasvajjern ska justeras/smörjas? Har även märkt hastighetsmätaren ibland (100km/h+) "hoppar", läste i en gammal tråd att det kunde vara givaren på bakaxeln som var dålig. Byta eller förösöka laga? Lite småfix får man ju räkna med på en 12 år gammal bil men den verkar vara i övrigt fint skick och jag är mycket nöjd! /// Nicke Länk - Under utveckling, måste köras maximerat i 1024*768 | |
|
Skoj att du fick tag på en tillslut! Jag hade problemet med gasen på samma sätt, det var vajern som inte var 100 i mitt fall. - M5 E34 Limousine register - |
|
|
På min va det samma sak, varvade till och med upp mellan växlingarna. Det va hela gasreglaget som behövde smörjas upp. |
|
|
Hallo!! Visst kan det vara gasvajern som hakar sig upp, sjaælv hade jag en lite udda fel på min. den kunde gøra ungefær det som du beskriver, till och med hacka på jæmt gas så att bilen hoppade fram ibland, noterade dock en gång nær bilen gick på tomgång att gaspedalen for upp och ned och nær jag børjade køra så kænde jag detta i pedalen samt att bilen hoppade och strævæde emot nær jag skulle køra på jæmn gas.... Det var topfartspærren som hade fått fnatt, den trodde at jag kørde 250 hela tiden och førsøkte stænga gasspjællet!!!!!! Koplade loss vajern till spærren-voìla!!! Bara en kommentar till att bilen "gasar " nær vajern hakar sig fast: varvøkningen nær man trycker in kopplingen beror inte på att bilen/motorn gasar mera sjælvstændigt utan att nær du tar bort belastningen(kopplar ur) och gasen står i samma læge, då vill varvtalet stiga pga lættare motstånd som den behøver jobba mot. Kanske var deta hårklyveri, men..... MVH:Sakke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.