|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har efter 9 st. 328:or äntligen kommit över en 330iM.Underbar bil!!!! Vad kan jag få för den i Sverige? 330iM-01 uttagen sep. 2000,6700 mil,svartmet.,M-sportpaket,M-aerodynamik paket,cd,helskinn,sportstolar,shadowline,Xenon,18" M-fälgar,sportchassie,HarmanKardon,Webasto bensinvärmare. Har precis reg. bes. den utan anmärkning. | |
|
Grattis Jojje! Du har just köpt dig i mitt tycke den bästa kompromissen bland sport/komfort som finns i bmws modellprogram! Är de Fabriksmonterat Aeropak? Dvs Aeropak1? Ser fram emot bilder! Prismässigt skulle ja gissa kring 210 kkr. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Japp,allt är monterat från fabrik,även fälgarna enligt s-boken. Är inte 210.000 i lägsta laget...? Det har jag ju nästan gett i Tyskland... Enda problemet är att inte hastighetsmätaren räcker till ;-)) |
|
|
Ja skulle tro att mer än 210-220 kkr är väldigt svårt o få för en 01:a sedan. En coupe med liknande utr ligger runt 240 kkr. Att 330 skulle vara billigare i tyskland har jag däremot inte sett något bevis på hittills. Angående Hastighetsmätaren så kan ja bara hålla med :) Manligt att bilen gör mätaren ut, men den gör ju dessutom mer än så. Den borde gått till 280. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
7000 mil 330-01 sedan = ca 200.000:- 330-01 Coupé = ca 230.000:- 330-01 Cabbe = ca 260.000:- |
|
|
Wendtan<< Jag kollade på en del 330 runt 200.000:- i Sverige,men det var inte mycket att ha,så det var därför jag lade samma pengar i Tysklaad istället.Ska du ha en fin -01,så får man nog räkna med minst 210-215.000:-.Men jag är ju pedant oxå,så jag betalar hellre lite mer och får en fin bil.. Tidigare:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00,328 Ci-99,328i-98,328iM-99, |
|
|
Jojje: Utbudet är självklart större i tyskland, men billigare är de inte. Angående pedant så vet ja vad du menar. Ja tittade nog på 35 objekt innan ja fann min coupe. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Jojje Du har precis reg.bes drömbilen och undrar vad du kan sälja den för.......? Tog du in den för att sälja den bara? Annars fattar jag inte vad det har för betydelse vad du kan få för den nu....... Mvh |
|
|
Om jag känner Jojje rätt så är allt till salu, inklusive den nya bilen. Förmodligen hans svärmor också.... :) /Anders Länk |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
hallå! jag kan ju kanke haka på diskussionen eftersom jag har en liknande 330i. Min är uttagen feb -01, Cosmossvart med svart skinninredning. M-sportpaket innehållande sportstolar, M aerodynamikpaket, sportchassi, interiörlister Alu Black Cube, 17"-fälgar, vita blinkers, antrazit innertak, shadowline högglänsande, sportratt mm. Bilen har också klimator, Navi + TV (MK3 med splitscreen-mjukvara), multiratt med farthållare, fällbart ryggstöd baksäte, regnsensor, elstolar, stolvärme, glaslucka, Harman Kardon ljudsystem, CD-växlare, elhissar runt om, avbländbar innerspegel, strålkastarspolning, xenonljus, GSM-telefon (integrerad), färddator, svankstöd, PDC, elrollo i bakrutan, dimljus, mittarmstöd, komfort- och komfort plus-paket mm mm. den har gått 12700 mil. ligger jag fel med 209', eller vad tror panelen? hittills har jag bara fått konstiga bytesförslag, inga intressenter med kontanter. är det milen som skrämmer tror ni? trist i så fall, bilen är så himla fin som bara en välskött långfärdsbil kan vara. jojje, synd att din mailadress inte funkar, jag erbjöd dig en 330iT M-sport 8/00 med navi och extra allt för några dagar sedan, till tysklandspris, men fick tillbaks mailet.... Mvh Johan |
|
Johan: Priset ligger helt rätt, framförallt med all den utr. Problemet är som du själv misstänker milen, lägger man 200 kkr och uppåt på en bil, så intalar man oftast sig själv att denna bilen ska jag ha nu i 2-3 år. Tänker man då framåt o konstaterar att ens dyrgrip rullat 16-17 000 mil efter det tidsintervallet(2000 mil om året) så blir man nog i de flesta fall avskräckt. För en bil med dessa milen är i milskräckens land, inte en lätt bil o bli av med. Även om man sänker priset ordentligt tyvärr. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Precis Anders,mina bilar är alltid till salu,även om priset på svärmor är högt ;-) Johan<< Har nu uppdaterat min mailadress.Har lagt ner min hotmail,pga av alla skräpmail man fick.Vad var det för Touring du ville sälja.Skicka gärna ett mail.Jag har en som är intresserad av min,så det kan vara intressant.(Vi har dock lite skilda uppfattningar ang. priset på min,så vi får se om det löser sig.) Tycker priset på din bil är helt ok,trots milen.Dom jag tittat på i Sverige har gått mellan 5-9000,men skicket har motsvarat 15.000 mil.Är framförallt noga mad inredningen.Den skall vara i nyskick om det skall vara intressant.Att en skärm eller dylikt är omlackat,kan ju vem som helst råka ut för. Mvh Roger S. Tidigare:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00,328 Ci-99,328i-98,328iM-99, |
|
|
Länk till bilen: Länk Tidigare:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00,328 Ci-99,328i-98,328iM-99, |
|
|
Den ser fin ut Jojje. /Anders Länk |
|
|
Jojje: Ingår inte sportratt när man köper M-paket, eller är det bara i Sverige? |
|
|
Den där ratten har jag bara sett på tyska bilar än så länge iaf.. /Anders Länk |
|
|
Den är tyvärr jädrigt tråkig dessutom, men det går ju alltid att byta ut om man känner för det. /Anders Länk |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
njae, vetesjutton om den har M-sportpaket jojje. eller rättare sagt, den har inte samma spec som min har. du verkar inte ha alu black cube"-interiörlister, ingen sportratt. sedan kan jag inte uttyda om du har högglänsande shadowline eller antracit innertak. inte för att det spelar någon roll, bilen var ruskigt snygg ändå! en kopia på min, om jag nu hittar samma fälgar någon gång.... nu tror jag inte alla kollar på miltalet rörande min, utan de finns de som inte kör så mycket och inser att det är billigare att lägga få mil på en långmilare än en kortmilare. det som är ännu mer synd är det som jojje antyder, att de som är till salu har gått längre än mätaren visar. det är ju pisslätt att ändra min mätare till 6000 mil, och ingen skulle fundera över det! men när man är ärlig samtidigt som köparna är dumsnåla så får man stå sitt kast. det går ingen nöd på mig tills bilen blir såld heller. generellt så är 330:n så himla kul! otroligt stor skillnad mot en 328 E46, enligt min mening. reptilsnabb i såväl motorrespons som styrning, underbar fjädring, exakt växellåda mm. jag trivs kanonbra måste jag säga! sen tar den inte ens mycket bensin.... mvh Johan |
|
I Sverige ligger en 01:a mellan 240-260.000 hos BMW handlaren. |
|
|
Den ratten borde förbjudas i e46! Samt synd att de inte sitter elstolar, annars klockren. Johan: Angående bränsleförbrukningen, hehe, jämför du med x5an nu eller? Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Kompisen köpte en silverfärgad svensksåld 330iM-01 igår med 6000 mil på mätaren med Alcantara istället för skinn och kolfiber istället för trä och en annan (multi)ratt för 215000:- I övrigt liknande utrustning förutom Xenon. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.