|
|
|
|---|---|
PatrikSkoog |
Hej! Vad hade ni valt? 540-1998 eller 740-1998, liknande utrustning, mil och skick.? |
|
Jag hade nog valt en 540. Coolare. Iufsig kan ju 7-serie va väldigt schysst oxo. Köp 19 tummare så funkar det bra med vilken som. |
|
|
540 är väl lite smidigare men 740 är jävligt fet. Jag föredrar dock mindre bilar med mer körkänsla. 740 är väl dyrare i det mesta. Om jag hade haft ett par ungar och körde 5000 mil/år hade jag valt 740, annars 540. Mr C |
|
sebbe_bmw |
Det är ett svårt val hade en 740 -96 innan och för mig är det svårt men ville testa 540 också så jag köpte en sån... Kanske blir en 745 sen men X5 får det bli först |
|
540 eller 740 är en smaksak helt enkelt ! Har haft ett antal 540 E34. Nu åker jag min andra 740 E38, provade en 540 E39 först men det blev en 740 igen ändå. Helt underbar bil, landsvägskryssare, prestanda och komfort. Men nästa gång blir det en E39 540. Det går ej att råda i denna fråga, ta den med snyggaste färgen, det blev avgörandet för mig !! ;-) Ägande kostnader är lika på båda. // MM |
|
| Jag har också kört en 740 e38 och herregud vilken bil, den ville man inte kliva ur i första taget. men om man åker mindre svängar och inte så väldans mycket långkörning då tycker ialla fall jag att det är jobbigt med en för stor bil som man måste baxa ur garaget flera gånger om dan. | |
| Föredrar ni 740 före 750 e38 eller? | |
|
Med PDC är 740 enkel som en plätt att krångla runt med även när det är trångt och mörkt! Ljuvligt! |
|
| 740 är ju ett givet val....ser mycket fränare ut..på med en lagom sänkning samt 19" och vita blinkers sen är saken biff!! | |
|
7-serien är ju enorm prisvärd just nu, har tappat mycket i andrahandsvärdet bl.a. pga. att det länge varit känt att nya E65;an skulle komma, prisraset verkar ha stagnerat sista tiden, det kan bero på att det inte tillverkats 7:or på länge så att tillgången på begagnat har minskat, säljare jag pratat med i Tyskland säger att det är en stor efterfrågan på begagnade 7:or. Dessutom så tycker många att nya 7:an blir för dyr så det kan ju också bidra till att hålla upp prisnivån på begagnade. 5-serien ska väl komma med en ny kaross 2003 så det kanske är en fara att prisnivån på dom kommer att sjunka närmaste året. M-Maker |
|
|
Tagge ! 740 står bättre i pris än 750, en äldre fullutrustad 750 är ju nästan billigare än en helt ren 3-serie av samma årsmodell. Visst är 7-serien en stor bil, men den känns inte direkt större än 5-serien att manövrera. Jag föredrar 740 framför 540 helt pga att det inte kryllar av med på samma sätt som 5-serien. Men.... 540 är helt ok det med ! =========== V8-power |
|
|
Om man bara utgår från utseende så kan jag hålla med BMW-matte. Det finns väldigt många 5: or, så mitt val hamnar på 7: an. Den e ju en av de fetaste bilarna du kan hitta oavsett märke. Hade det inte varit för försäkringen så hade jag glidit runt i en 740 : ) Men det kanske är lättare att sälja en 5-serie om 2 år? Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck. |
|
|
Beror väl lite på vad som ska styra valet. Men en 7 serie är helt enkelt en vansinnigt underbar bil att åka o köra, 5 serien är bara underbar. Jag tar helst nycklarna till min E38. det är helt enkelt bara total komfort,,och en bil som går lika bra att glida njutningsfullt med eller aktivera sportläget i låda och fjädring ock KÖRA aktivt med samma spänstighet och smidighet som en betydligt mindre bil har. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.