|
|
|
|---|---|
|
Ska renovera ev byta toppen på min 535a pga spricka eller packning. Men var får jag tag i förstärkta vipparmar då jag även tänkte passsa på att smacka i lite vassare kam.Fattar inte heller vilka ventilfjädrar man ska använda på motornord verkar ju vara både inre och yttre...? | |
|
Ryktet säger att BMW orginalvippor ska vara bland dom bästa. (Kolla med Bäckis & co) Jag vet inte om det går att få tag i kraftigare någonstans? ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
de e dubbla ventilfjädrar.. iaf på en 2,0L topp.. och 3,0L toppen.. /// BMW E28 POWER!!! |
|
Paap Reeder |
Hej! Med en Schrick följer det med förstärkta fjädrar. MVH /// Paap R |
| Aha.. Låter bra det Dr shrick är ju lite dyrare men då kanske det lönar sif iaf att köpa en sån :) | |
|
Papp; jag har aldrig fått ventilfjädrar med...är det motornord´s sattser du tänker på?? Jobi; om du monterar NYA BMW ORGINAL vippor så brukar dom klara jobbet, det finns vippor som tål jättelyft/höga varv men dom kostar därefter. räkna med 12-15k för en satts till en m30 maskin :-( /Pelle |
|
Paap Reeder |
Hej Pelle! Kan vara att du har rätt. I v f satte jag dit även Schrick fjädrar när jag bytte typ -93. Kanske jag fick köpa dem separat men utan dem kan man inte utnyttja varvet fullt ut efter chiptrimningen. Köpte MNords. MVH /// Paap R |
|
Hmmm jag hade inte tänkt mig en kam med jättelyft och 10000rpm... Tänkte bara få ut lite extra och ändå ha en fullt körbar bil med skapligt vrid. |
|
|
ja tror de räcker med orginalfjädrarna.. de gissar ja.. komisen bytte inga fjädrar när han bytte kam på sin 320 e21 med 1,8L motor.. o den gick rätt bra.. dom e rätt hårda dom men.. osså får du tänka på att ju hårdare fjädrar ju mer slit på kamen.. /// BMW E28 POWER!!! |
|
|
Paap; jag har för mig att motornord sålde olika trimsteg, bla med kam-ventilfjädrar-chip. Jobio; kör med std vippor. Dom kommer att klara jobbet! /Pelle |
|
| Japps då får det bli std vippor.. vilken kam kan vara lämplig då? 284/284? Är det mkt? Kanske skulle försöka få tag i en med 272/272.. Tack för alla svar :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.