AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.486

Vatten i oljan...

An
23
AnnsiA
320i -86 e30
Hej!
jag har en bmw 320 i 86 e30 har ett litet problem med den
eller ja,stort problem med den... den blandar vatten till oljan har även blandat tvärtom för ett litet tag sedan...men nu är de vattnet till oljan som sagt...har bytt topp packning ,planat toppen,provtryckt toppen och blocket inga fel. Allt detta gjort på verkstad...Men biljäkeln håller på än.. vad kan felet vara?
Efter alla byten gick den bra utan blandningar i en månad ca. sedan började den igen...bilen har stod stilla ett år när jag for ut med den sist för att kolla en annan grej,då blandade den ingenting..i ca en månad,sedan började skiten igen...ungefär som när jag hadde haft den på verkstaden...Hoppas på svar hadde tänkt fixa upp bilen å sälja den så fort som möjligt men ingen vill ju ha den i detta skick....

De är inte lätt å va tung!
Hade samma problem på min förra 535a, visade sig att det var en spricka i toppen som vidgade sig när den utsattes för värme, således syntes det inte på provtryckningen...

bytte topp och sen funkade den bra.

detta måste juh inte vara ditt fel i detta fallet, men låter väldigt lika, annars kan du juh testa köra den RIKTIGT varm, dvs kör 5-6 mil med den minst, så kanske det är kondens som måste kokas bort, förutsätter att du bytte olja när du fixade med toppen? ;)

/mvh jocke

An
23
AnnsiA
320i -86 e30
Tackar för ett snabbt svar...
Va inne lite på de spåret om att de kan ju vara så liten spricka att de inte märks på provtryckningen...
har hört att provtryckningen inte kan upptäcka riktigt allt...
så de kan ju vara de felet...
Oljan och filtret är bytt förmånga gånger sedan reparationen..
ca 6 gånger på 2 månaders tid kulle jag tippa de är.
Och den blandar så pass mycket att oljan man tömmer ut ser ut som kaffe med mjölk i :(
redan när man kört bara 5-10 mil....

Har även hört att man kan ha den oturen att ha fått ett exemplar av ett block som är fel gjutet...men hur vanligt de är vet jag inte....

xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
skulle tippa på spricka i toppen som redan har nämnts...
att ha fått ett block som e felgjutet är rätt osannolikt.. de skulle jag verkligen inte tro..

leta upp en topp på skroten o se hur de går.... lycka till

........ HAHA ;p .....
An
23
AnnsiA
320i -86 e30
Är det någon som vet av ett block till en 320i 86 e30?

An
23
AnnsiA
320i -86 e30
Topp menade jag :)

mr
309
mr_bmw_
E46 330xi Touring -04
E34 525 2,8L E85 Touring -94
hej.. ja har en topp.. fast den e helt tom.. ingne kam eller ventiler.. den ska vara helt tär.. har inte provtryckt den.. men de va inget vatten i motor oljan i allafall o inte tvärt om.. har även block.. de satt i en 520 -85 men de e ju samma motor som i 320 -86.. har gått 19 000 mil.. ventilsätena e nyfrästa.. intresserad??

/// BMW E28 POWER!!!
mr
309
mr_bmw_
E46 330xi Touring -04
tät ska de stå..

/// BMW E28 POWER!!!
kylaren?
kylaren?

En helt annan sak, Tara Reid är gudomligt vacker!
An
23
AnnsiA
320i -86 e30
är toppen planad?
Vad hadde du tänkt dig för pris på den då?
Kan du garantera att den inte blandar så är jag intresserad...

mr
309
mr_bmw_
E46 330xi Touring -04
nej den e inte planad.. men ja kan ordna de.. för en extra slant..

den ska vara tät.. de va inge vatten i olja på min bil ialla fall o inte olja i vatten.. o den gick bra...

hmm.. vet inte va den kan vara värd.. kom med ett bud.. samt ett bud för den om du vill ha den planad

/// BMW E28 POWER!!!
An
23
AnnsiA
320i -86 e30
Ja jag har lite mycket att göra nu.. så jag får avakta innan jag kan ta mig tid och råd att köpa en..
Men kollar om du har kvar den när det är dax..

mr
309
mr_bmw_
E46 330xi Touring -04
ja visst.. den e kvar ett tag till iaf.. ja har inget bråttom o sälja den.. o om ja inte får köpare så använder jad en själv...

/// BMW E28 POWER!!!
Visa användare
74
Wild Eagle
328i Limo -96
Kan inte tänka mig nåt annat än sprika i toppen....

en liten sådan som inte syns !!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.