|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Köpte igår min drömbil, en daytonaviolett M5 3,8 men tyvärr sitter det ingen stereo i den. Lånade en bmw orginalstereo från en e30, stereon slår på men inget ljud =( Var in till en bilstereofirma här i stan och dom sa att det sitter orginalmonterat slutsteg i den och därför måste jag ha en omkopplare som gör om specialkontakten till vanliga lågnivå, således måste jag även ha en ny stereo med dubbla lågnivå... Stämmer detta eller har ni tips på hur jag ska lösa det hela?? Mycket tacksam för svar! /// Nicke Länk - Under utveckling, måste köras maximerat i 1024*768 | |
Robsarve |
Grattis till bilen! Min grundrekommendation är tyvärr att byta ut hela stereon. Högtalare och steg är av mycket tveksam kvalité orginal, du får bättre ljud med endast en modern CD och bytta framhögtalare. tycker Erik Marknadschef Ncore Acoustical Solutions www.n-core.se |
|
Tänkte inte lägga ut så mycket pengar å börja med, en ny cd kan jag väl överleva om det inte går att få fart på den gamla... /// Nicke Länk - Under utveckling, måste köras maximerat i 1024*768 |
|
Robsarve |
När man just handlat en bli så brukat det vara lite tomt på kistbottnen, så det förstår jag. Det jag rekkomenderar är att köpa en nyare CD med "4x40W" (och de funktioner du behöver, man kan fynda begagnat) och ett par lättdrivna framhögtalare (räkna med strax under tusenlappen för ett hyfsat "komponentsystem" =basar och diskanter) att sätta i fram. Du dra sen oxå ett par kablar till orginalmellanregistren bak. Lyftet jämfört med orginalsystemet är enormt. tycker Erik Marknadschef Ncore Acoustical Solutions www.n-core.se |
|
Men det jag undrar är om det kommer fungera om jag köper en ny cd med lågnivå och en sån där adapter? /// Nicke Länk - Under utveckling, måste köras maximerat i 1024*768 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.