|
|
|
|---|---|
|
var jämn hela vägen till 140Km/H, sen stack den j'vlen. Nån som har dratt en T5:a?? Everyone bites the dust!!! | |
| Cyklade om 12:ans buss i morse. | |
sebbe_bmw |
Jo det har jag faktiskt gjort... det var inga problem... Han var kaksig innan men efter sa han inte så mkt...den var chippad till 290 hk också!!! |
|
2,4t drog vi faktiskt han vart inte lite snopen när 320an drog förbi honom rätt hyggligt. Rydberg |
|
|
åkte ifrån en s60 t5 killen hade förmodligen lånat pappas bil vart förvånad själv att jag åkte ifrån honom. |
|
sebbe_bmw |
En T5 är ju värstingen och hur mkt är det att komma med Volvo S60 T5 (R) BMW M3 Volvo S80 BMW M5 Man ser ju skillnaden...Kör ju iaf från alla original volvo med 540n |
|
sebbe_bmw! Med vilken bil drog du C70n ? Din 540 bör ha 286hk som levereras från en V8 på 4398cc, och det kan då jämföras med Volvons "290"hk som kommer från en rak turbomatad 5-cylindrig motor på 2.4liter! En V8 på 4.4 liter borde vara mycket starkare (högre vridmoment) än en rak turboladdad 5:a. V8ans kraft kommer redan från tomgång medans T5ans kraft kommer runt 3000rpm! Rätta mig om jag har fel! |
|
| Återigen vem bryr sig? Finns eminenta hemsidor och facktitningar för att jämföra bilars prestanda. Suck... | |
| Japp...Dom tappar orken runt 240km/h...killen blev nog lite paff när en gammal e 28 drog han! | |
|
Nä, Volvo är ingen bil, fan slänger jag i en turbo och skaffa vingar, då flyger jag ifrån då ju. Everyone bites the dust!!! |
|
|
Sach! Du har rätt när det gäller Volvo, det är ju traktorer. Men endå måste en del jämföra sina Bimmers mot Volvos =) Släng på en turbo så kör du ifrån alla Volvos! JakanRacing och Hammarström gör det, så varför skulle inte du göra det?! Räknar nu med att möta dig på Tullinge (eller liknade tävling) i sommar, och sedan vill jag se dig köra skiten ur alla Volvos =) |
|
sebbe_bmw |
Braxen: Det var med 540n . JO det är sant men det var ju det att han var så kaksig och sa att han hade mätt den till 6.0 och 540 gör på 6.3 med bra start...Jag hade ändå dubbfria 225or på och och han orginal 17" 225 somamr däck.... det kan inte skilja mkt på den och 528an...En manullet växlad 528 skulle ju han inte hängt på tror jag för han hamnade långt bort i spegeln.. Sebbe |
|
Det finns personer på detta forum som kört 0-100 på 6,79. 0-402 meter på 15,04 100-0 på 42 meter. Med en orginal 325 -88! (enligt dom själva). Så varför skulle inte en 290hk T5 klara av att köra 0-100 på 6 sekunder ?! Lägger man på 1 sekund på varje bil så blir det mer realistiskt, mätningen av 325an gjordes med en G-tech så rätt siffra borde vara runt 7.8sekunder (enligt BMWs uppgifter så klarar en orginal 325a -88 0-100 på 8.3s). Visst var han säkert kaksig och skröt om sina 290hk och tider på 6 sekunder men verkligheten är helt anorlunda. Man får nog räkna med minst 7 sekunder. Och med en manuell 528 så klarar du nog av han utan problem (tvivlar inte på det) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.