|
|
|
|---|---|
-BeeMWe- |
SKa byta motor i bilen, har ni några bra tips som gör det enklare? |
|
Jag har ett tipps! Sök i forumet. Du är garanterat inte den första att byta motor i en e28:a :) ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
tips skulle det stå.... ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
om du har en lyft som lyfter rätt högt så ta med växellådan.. de e enklast så än o stå o försöka få i motorn i lådan.. osså om du e osäker så skriv nummer på slangar o kontakter... har ju bytt i min 520 -85 nått speciel du undrar över??? //// BMW E28 POWER!! :P |
|
-BeeMWe- |
Nej det är väll mest att koppla ihop motor med låda och låda med resten som jag är osäker på, det kanske inte är så svårt. |
| Kanske är lättast att plocka ner lådan först? | |
|
jag hade inga problem med o få alla kablar o slangar rätt.. de e ju typ "idiot" säkert för kablarna har olika kontakter.. osså e kablarna och slangarna passformade för dom har ju suttit där ett tag.. men om du e osäker kan du ju ta maskeringstejp o skriva nummer.. och/eller skriva upp lite kom ihåg på en lös lapp... ja man kan ju alltid ta ner lådan först.. men de e ju lite trångt o bökit.. så de e nog lättare o lyfta ur både motor o låda.. tycker jag iaf.. för de e ju rätt trångt o få loss endel bullt runt lådan.. vad ska du stoppa i för motor?? en lika dan eller??? /// BMW E28 POWER!!! |
|
-BeeMWe- |
Mjo likadan för hittar jag en M3 motor(4a) så lär den inte vara bolt on iaf. |
|
gött... annrs e de aldrig fel på en 6:a.. eller de e bättre de.. :P låter goare... :P /// BMW E28 POWER!!! |
|
-BeeMWe- |
Nej men kul om den kommer igenom bes iaf :) |
|
Skriv upp allt i den ordning du tar bort saker, sedan när du monterar "vänder" du på ordningen och det blir mycket lättare. Om du lägger i en m-motor ser du till att alla kabelstammar och kontakter etc följer med, annars blir det lite merjobb att lista ut vad som går till vad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.