|
|
|
|---|---|
|
tjena pajika... det e så att min m5 3.6 topp tickar lite så ja undrar om nå hör på forumet tar på sej att renovera en sådan??? inga portningar eller sånt bara byta ut lite taskiga prylar å kolla så att allt e ok pezen | |
|
Har du shimsat om ventilerna?Kan vara så att ventilspelet blivit för stort!!!Lite tickar det alltid om dessa motorer.... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
det e ju så å det har diskuterats... att det är mekaniska lyftare jag har lämmnat in bilen för ventiljustering ja trodde det var mekaniska lytare men han lyfte vetilkåpan å där var det hydraliska lytare...men vilket som helst jag vill kolla igenom toppen ändå fortfarande ingen som vet nån som e dukti på sånt tacksam för alla svar pezen |
|
| det är mekaniska tryckare på 3,6 l motorn ! | |
|
vill inte vara idiotisk nu men varför säjer då killen på värkstan att det varb hydraliska lyftare så fel kan han ju inte sett... det e inte så att det finns två 3.6 motorer då??? pezen |
|
| Dålig meck. De e mekaniska på både 3,6 och 3,8. Ventilspel justeras med brickor. Lite tick finns alltid. Ska finnas då vet man att dom stänger. | |
|
ok ...tack så mycke men fortfarande ingen som vet nån som håller på med sånnahär toppar pezen |
|
| Det håller nog alla verkstäder på med, prova hos någon annan. Berätta annars för din andra mekaniker att det är mek lyftar och att det är bara för honom att justera ventilspet... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.