AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
921

Importera en krockad bil?

Visa användare
254
hugabuga
323 -85
325 -89
320 Tourin -89
Är det någon som har importerat en bil från tex tyskland, som har varit smälld, man lär ju kunna tjäna en hacka på det. Eller?
Slipper man inte en del av avgifterna om man ändå bara ska plocka delar från den? Hittade en snygg: Länk
:)

//Peter
Bilen behöver nog ses över en aning innan bes :-).
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Alldeles riktigt, du behöver inte betala ngnting vid import av en bil som du inte tänker registrera i sverige.
Det kan vara en hel och fin bil, bara att rulla in och ställa på gården för att plocka delar av.

Den du länkade till, VEM tror sig få sålt en sån? fanns det över huvudtaget något på den som inte var utbrunnet?
///M.D
hubbe:tyvärr kanske just den hamnar i sverige.många som blir av med sina bilar å ser dom med nya regskyltar....

-----------
G2styling.se
hahaha vem fan tror sig få sålt en sån där skithög???
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
/MD: Så är det nog tyvärr, de snor givetvis chassienumret från den utbrända bilen, och byter ut det i den stulna. Är ju bara att kapa loss, blästra, svetsa på plats slipa och sedan på med lack...
Och tjoho så har den stulna bilen fått ny identitet...
Visst fan,trög jag är!
Visa användare
254
hugabuga
323 -85
325 -89
320 Tourin -89
Måste man inte betala en skrotningsavgift då?
För då kunde man ju köpa sig en 325 med eta motorn och plocka motor och sen sälga så mkt som möjligt. För det fnns ju sånna för 5000 och det kan ju vara rätt svårt att få tag på en sån motor i sweden...

//Peter
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

men skojar ni eller ? Det finns ju inget kvar av bilen ju !! :)) Exakt vad kan man använda på den där ???

/Anders
Länk
Th
59
TheHenk
318i -04 (04.06.18)
Som sagt, chassinummer... sen är det bara för någon att sno en fin bil i Sverige och så vips är den "nyimporterad". Tyvärr väldigt vanligt...

__
En gång BMW - Alltid BMW
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag var väl också lite trög märkte jag.
Smart, men ack så bedrövligt...

/Anders
Länk
///M.D
en sak som jag tänkte på ang import av en krockad bil är:
jag köper en låt oss säga lätt krockad z3a.jag har tyska regskylten kvar fram tills jag åker hem till sthm(vid köp av privat).jag har bilen igaraget låt oss säga 5månader(utan skylt,då jag har skickat tillbax till ägaren).
sen när jag ska besikat bilen vad för skyltar åkar jag till besiktningen me?samt kan man försäkra en sån bil?
hmm...(:

-----------
G2styling.se Länk
///M.D
en sak som jag tänkte på ang import av en krockad bil är:
jag köper en låt oss säga lätt krockad z3a.jag har tyska regskylten kvar fram tills jag åker hem till sthm(vid köp av privat).jag har bilen igaraget låt oss säga 5månader(utan skylt,då jag har skickat tillbax till ägaren).
sen när jag ska besikat bilen vad för skyltar åkar jag till besiktningen me?samt kan man försäkra en sån bil?
hmm...(:

-----------
G2styling.se Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.