|
|
|
|---|---|
|
Tänkt maskinpolera min Diamantsvarta MBSL. Undrar om nån har något tips på bra polish & vax som inte flammar utav bara tusan? Har ni andra tips för svarta lacker så är de välkomna!!!! Har ju ingen erfarenhet av så mörkt. Men Sonax (ej pro) flammar tyvär för mycket =X | |
|
Jag körde Autosmarts East Cut, Mirror Image och Skandinaviskt Hårdvax på min bil och resultatet blev inte det minsta flammigt. Länk Easy Cut är en kemisk rubbing, så den kanske du inte behöver...? Lycka till! :) |
|
|
Får en Bemer se ut så här? Länk |
|
|
Kom precis hem efter att ha polerat och vaxat min svarta pärla hela dagen. Jag körde med Sonax professional för första gången, cleaner och vax. Väldigt lättjobbat får jag säga, och flammar inte det minsta. Däremot väntade jag mig att få något mer glans och djup än vad jag fick. Vill minnas att den "vanliga" sonaxen (röda plåtburkarna) gett betydligt mer av detta. Dock med lite tendens att vilja bli flammigare som Bass påpekat. (med den gamla vanliga får man nästan som ett "smör"lager på lacken i jämförelse med professional, som "bara" gör bilen ren, hal och blank) Lita dock inte 100%igt på denna jämförelse eftersom jag bara använt den vanliga sonaxen på min gamla bil, och då syns resultatet givetvis bättre. Jag är hursomhelst väldigt nöjd med sonax pro pch kommer att använda det även nästa gång (om den håller glansen uppe tillräckligt länge vill säga). Mvh Micke |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
För att slippa flamminghet så undvik att använda vaxer med petrolemumbaserat lösningsmedel (mackvaxer) utan använd typ Sonax proffs serie eller likvärdig. speciellt bra på röd, blåa, svarta bilar som brukar synas mest på. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.