AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
630

530iT skall inköpas

Li
12
Linus W
530i Touring -95
Hallo alla.
Högst på önske listan just nu står en 530iT E34 -95.
Bilen skall inköpas hos handlare så det är juh inga problem att få saker fixat så min fråga är om det är något jag skall kolla noga efter? Ser juh hellre att jag hittar felen direkt på plats än efter 3 månader när garantin e borta.

/Linus
va
14
vaari
525 IA Touring -92
Lyssna noga på kamkedjan ifall den rasslar,kolla även ifall allt elektriskt funkar,lycka till
Be
726
Bert-Ola Runeson
523iT LCI -07
316i -00
530iT/5 -96
528iA -86
528i -83
Alpina B9/E28 -82 Nr:003
525 -75
3.0 CS -73
Jaguar E-type OTS v12 -71
Dynapack dynamometer
Kolla kabelstammen i bakluckan, brukar kunna vara sliten vid gångjärnen (kan ge konstiga felmedelanden i checkpanelen).
Har den nivåreglering så kolla dämparna bak efter läckage, (även fram) bakdämparna är dyra!

I övrigt vanliga kontroller vid köp av e34, det är mig veterligt inga speciella problem på Touring gentemot Sedan. ( Kolla tidigare trådar på forumet, använd sökfunktionen)
t.ex.:
Casterstagens bussningar brukar ge sig, kolla också krängningshämmarstagen fram och silentbussningarna bak.

Bert-Ola
BmwCS #2423
Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jeep GC Limited 4,7L -01(Sep -00)
Hej.

Framvagn - vibrationer/glapp leder/ojämt däckslitage

ventilkåpspackningar - läckage

checkkontrol - varnar för lic plate/low beem/brake light. kan vara enligt detta forum 1 - kallödning LKM, 2 - jordfel i nivåreglering till framljus, 3 - skavda labler i bakluckan

Tror inte att vår modell har problem med lös oljepump men bör kansk kollas (åtminstonde vid oljebyte efter köp)

/Gunnar
/Länk
Problemet med lösa bultar till oljepumpen gäller i högsta grad denna maskinen.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.