|
|
|
|---|---|
|
De var ett tag sedan man var inne på sidan, då hette den inte autopower heller. Funderade på om man skall sälja bilen eller lägga ner mer pengar på trimmning? Nån som kan hjälpa mig bestämma? Ps. Behöver en koppling också, börjar blir svårt att få i växlarna. Nån som vet en kraftig en till humant preis? | |
|
Behåll bilen! Om jag hade råd hade jag fasen köpt ett par till utav den här extremt härliga sleepern. Sachs har väl någon fin koppling till bilen som jag förstått det, iofs beror det väl lite på hur mycket effekt du kramar ur motorn just nu. Lägg ned mer pengar på trimning om det är målet, eller återställ bilen till original skick. Riktigt att en till Bi-Turbo ägare börjar synas i inläggen! Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
Ola: kopplingen skulle åtminstone behöva klara 800nm om dom matematiska uträkningarna är rätt. De konstiga är att när jag bytte snurrorna så slirade kopplingen på 3:an och uppåt, ibland även på 2:an. Men nu dom senaste dagarna så har den slutat slira, och är i stället väldigt svår att få i växlarna på. 1:an och backen från stillastående är nästan omöjliga. Undrar om kopplingen nu gör sitt sista ryck innan den lägger av helt eller? |
|
|
kan vara svängljulslagret som e dårligt... då kan de vara svårt o lå i låga växlar... /// BMW E28 POWER!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.