AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
751

Uppdat. stora ljudpaket i E:34

7
hällbytouring
E:34 530it-93
Hej
Har köpt en 530 touring -93, med stora ljudpaketet.
Men nu är det så att tidigare ägare förmodligen var hörselskadad,föpr det enda som funkar är diskanterna i A-stolparna! ! !

Är det det någon som kan ge info om ersättare till kickpaneler och tak bak.Gärna någon som bytt ut sitt och fick ett fint ljud med andra element.

It´s nice to be important BUT it´s more important to be nice
Hej och välkommen!
Kolla här ---> Länk

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Mina lösningar ser ut så här (båda bilarna var utrustade med HiFi-pkt från början).

540: Eclipse 6.5"-kit fram. Basarna i modifierade kickpaneler och diskanterna i i-brädan. Diskanterna vid backspeglarna bortkopplade. Infinity 5.25" i taket bak (låter illa pga dålig akutsikmiljö så lägg inga stora pengar på dessa). Nytt slutsteg och baslåda i skuffen.

M5: DLS R5, 5.25"-kit fram med samma placering som ovan och inga diskanter vid backspeglarna. Bak DLS 5.25" koaxer som "rear fillers". Nytt slutsteg och bandpasslåda i skuffen spelande genom skidluckan.

Om du inte skall ha baslåda i bilen rekommenderar jag starkt ett 6.5"-kit fram, inga stora pengar på takhögtalarna och ett nytt slutsteg. Du får gärna lyssna på min touring om du är i norra Sthlm. Maila mig i så fall.

Bl
211
Blackrose
520iA Touring -93
Kane: Var har du stoppat undan slutsteget??
Eller sitter det på baslådan? Har förgäves försökt hitta en plats undangömt, men icke!
Bl
211
Blackrose
520iA Touring -93
Kane: Menar bygget i Lastbilen! ;)
Jag satte slutsteget innanför vänstra luckan i skuffen.

Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Blackrose: Jag har tagit bort plastlådan för domkraften och satt slutsteg och delningsfilter där. När jag kör i Sthlm har jag punkaspray i bilen och när man åker på längre resor får domkraften följa med i bagageutrymmet.
Bl
211
Blackrose
520iA Touring -93
Micke: Tänkte bygga in en liten baslåda där, behöver skuffen till spermacabben! ;) Någon som vet om ett sånt bygge?

Kane: Ska jag kolla upp direkt! Har du stort steg?
7
hällbytouring
E:34 530it-93
Tack för era svar,och ett jättetack till MICKE för en mycket bra hemsida med utförligg beskrivning hur man går tillväga.. TACK!!

Ser att du (micke) har monterat vita b-glas bak.
Är de från Repro-glas?
Monterar du för en rimlig peng?

Har varken tid eller tålamod och det ser lite pilligt ut . . .

It´s nice to be important BUT it´s more important to be nice
Låter lite bökigt att jag ska göra det åt dig..
Antingen så får du plocka bort dom du har på bilen och skicka till mig, eller köpa nya på skroten som du skickar. Då kan du ju använda bilen under tiden.. Sedan ska jag mecka dit dom och skicka tillbaka till dig...
Bara frakt hit och dit lär ju inte vara gratis... Sedan ska jag köpa vita glas och lägga minst fyra timmar på det.
Ja, du förstår själv att dom kommer bli dyra!

Micke:

Måste man verkligen såga bort skiten?
Är det oranga ihopgjutet med det röda, eller..?
Tänkte annars är det väl bara att banka skiten ur det oranga och ta bort det som sitter kvar runt kanterna?

Antar också att man måste ha en orange lampa..?

Tankar billigt på SÅIFA, men hur länge till?
camata:
Jepp, allt är en enhet så det finns inga allternativ, tyvärr.
Orange lampa, ja. Eller silver vission. (stavning)
I vilket fall så måste det blinka orange!

Visa användare
175
Nibban
Åpel kadett -79
Micke:
Har/hade du sånt där "aktivt" system?

///M5-POWER
Nibban:
Aktivt???

Han kanske drar vissa paralleller mellan en "aktiv baslåda" och originalmonterat slutsteg..? =)

Tankar billigt på SÅIFA, men hur länge till?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.