AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.305

Cromeline vs Shadowline

Sa
76
Sailor
520iA Sedan 2001
När jag i höstas började titta efter BMW att köpa såg det där med Shadowline spännade ut. Men jag blev besviken. Det var ju som en gammal Volvo Favorit, ni vet den PV 544 som bla televerket körde, i fattigmansutförande utan en enda kromlist. Kanske Volvon var lite mera spartansk, den hade stolar med rörram och markisväv om jag inte missminner mig.
Jag tycker en bil helt utan krom ser fattig ut. Eller tycker vissa att det ser sportigare ut? Eller är det som det där med Kungens nya kläder?
BMW har många vackra färger att välja på, men jag tycker att de svarta listerna förtar en del av glansen. Särkilt om det är är en m-utrustad med ytterligera svart lister.
Slutligen fastnade jag för en E39 2001 i Titansilver, cromeline. Det är en såå snygg bil, särkilt kromlisten runt bakre delen av bakdörrens sidoruta. Där skall det definitivt inte sitta en svart fattigmanslist !!
:-)
Vet inte om båda alternativen finns för E60?

/Ola
Skön, skönare, BMW
Sailor
Är nog benägen att hålla med dig delvis,jag tycker bägge modellerna är läckra ,fast jag har fuskat lite på min shadowline modell med kromad handtagslist på bakluckan och satt på kromat avgasmuff: Länk samt monterat dom större kromade M5 njurarna : Länk allt bara för att jag också skulle få lite kromdetaljer på min bil.

-----
Mvh
Nisse
Länk

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Bayern: Det du har gjort på din shadowline är snyggt.

Sailor: F.ö så har jag jag en helt skild åsikt från dig.. Tycker att shadowline höjer upp bilens sportiga design samt att den ser mer slimmad ut i karossen. Har lite svårt att sätta fingret på vad det är jag försöker få sagt, men shadowlinen ser lite mer speciell ut.

Jag föredrar shadowline och hade det som krav när jag letade E39. Men smaken är som baken =)

Schnelle fart, Härliche fart.
En fråga som säkert lär generera oändligt många spridda skurar. Det bästa är att alla har rätt :-)
Exteriör chromeline är inget jag skylle kryssa i vid nybilsköp. Shadowline tycker jag funkar bäst till svart eller silver/grå kulörer.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
db
78
dbfreak
530i -88
Håller med Kristoffer!. Jag tycker shadowline gör sig riktigt bra till mörka färger men jag anser att en 635 t.ex ska ha chromeline!

AF-Racing

Länk
det är lustigt det där med krom. 70 talet var krom på , 80-90 talet var krom passe och nu är krom på igen.
Själv älskar jag krom. ska hämta lite kromade detaljer från kromeraren lite senare idag.
Jag tycker att shadowline är snyggaste på alla bilar fr o m. E32, de äldre är det inte alls snyggt på, 635 ser förvisso modernare ut med shadowline, men bilen blir både vackrare och mer tidlös med chromeline.

Original chromeline är helt OK det också, så länge det inte flippar ut med diverse krompaket. Chromelinepaketet på Z3an är bland det mest smaklösa som finns.

MVH,
E38B12
chromeline =turkline, då kan man ju lika väl kroma skärmkanterna också, usch!
fa
255
fabi_no1
Z3 2,8 Coupe -99
min drömbil för rimliga pengar är en e38 4*shadowline med alpina 20"fälgar. den ska inte vara sänkt. BMW diamantsvart eller BMW silver kameleont lack.

*om en människa behärskar allt, är hon inte obehärskad då?*
db
78
dbfreak
530i -88
"chromeline =turkline, då kan man ju lika väl kroma skärmkanterna också, usch!"

Haha ja kromade skärmkanter borde förbjudas!

AF-Racing

Länk
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Bra, då är vi alla överrens om att shadowline är snyggast. =)

Schnelle fart, Härliche fart. Länk
Sa
76
Sailor
520iA Sedan 2001
Tillbaka till min första fråga:
Vet ni om E60 finns i båda varianterna Shadow- och Cromeline. Hittils har jag bara sett Cromeline. Kanske är det krom som har tagit över nu på 2000-talet.

/Ola
Skön, skönare, BMW
Sailor: Shadowline finns på E60 och ingår i det sk sportpaketet med sportstolar, aktivstyrning mm.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
fa
255
fabi_no1
Z3 2,8 Coupe -99
på tal om krom så på 330 är strålkastarna ljusa om det inte är sportpaket. är det krom eller lack? har inte kollat på närmare håll.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.