AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
2.420

BMWTRÄFF KARLSTAD 24/7 !

Sida 1 av 2
Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Efter en del snackande med mina medarrangörer i Karlstad så har vi kommit fram till att den 24/7 är det enda datum i Juli som vi har möjlighet att annordna träff.
Tiden är tänkt att bli kl. 19:00. Träffställe är för tillfället inte bestämt än men det lutar åt samma ställe som förra gången.

Hur ställer du dig till dette Marzzochi ?

Har du råd att INTE köra Tyskt?
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Jag tänkte att vi skulle försöka ordna sveriges första M5 E34-träff
i samband med sommarträffen i Karlstad, alltså inget märkvärdigt arrangemang utan bara möta upp med M5:or en stund innan träffen och sedan försöka parkera i klunga vid Autowåx. Några intresserade?

//HD91

- M5 E34 Limousine register -
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag och Highspeed_M5 var inne hos BMW och hörde med datumet och om vi fik vara på deras parkering. Så det är fixat nu. Jag dyker upp på båda Karlstadsträffen och M5 E34-träffen.

//Schnitzer

Min M5: Länk
gl
25
gligge
m3 coupe´ - 93
varför ska träffen börja så sent?
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Det är ju bara en timme senare än förra träffen, vi tänkte att det är ljusare ute då och det har varit önskvärt med 19 från vissa som arbetar på lördagar för att de ska hinna i tid. Men vill majoriteten flytta den till samma tid som förra gången (18.00) så kan det nog ordnas, men inte tidigare än så, det är ju en kvällsträff, och gatorna måste vara fria från "svenssons", annars kan det nog bli problem.

de blir nog bra de..

"M-power" //jocce
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag tror också att den utsatta tiden blir bra, speciellt när man ska åka på rad allihopa.

//Schnitzer

Min M5: Länk
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Förhoppningsvis så har man väll köpte en ny bil då såatt man kan komma. I värsta fall får man väll låna någon annans i familjen så man kommer i en BMW ivarjefall.

Körde tidigare SAAB 9-5 men har nu fått tebax förståndet och letar BMW!!
ca
282
carlsson535
328ic-97
528ia-97
Kommer med nya busbilen:)
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Kommer med nya fälgar;) Om jag nu är i Sverige, annars hittar ni mig i norra Italien då;)
Highspeed_M5:

Vad är status?

Tid 18 eller 19

Vart?

Vid Bmw?
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
starre:
tid - 19.00
plats - aukt. BMW handlaren - Autowåx Bil AB, Bromsgatan (Wåxnäs). BMW-Klunga startar väster om stan för intresserade, ca 18.30 (alltså bilar som kommer från Oslo-hållet).

HD91:

Kommer från Oslo hållet vart börjar klungan i Oslo:))

Har du något mera specifikt adress/plats åker om allt går som jag vill dvs från Bråten(Edane)

Tack på förhand
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
starre:
Eftersom norrmännen är inbjudna kanske den gör det för vissa hehe, men vad vi hade tänkt är att köra från ca 25 km väster om Karlstad, stans BMW-entusiaster bor i stor utsträckning härute och det kommer att vara en M5 E34 träff i krokarna timmarna före, så det passar bra. Kommer du från Edane så befinner du dig lämpligt för att delta i klungan, sväng i så fall av från rv 61 i höjd med Fagerås och ta rv 45 mot Göteborg/Grums så är du i krokarna efter någon mil.
Jag kan berätta mer detaljer via e-post.

Bmw-träff i karlstad... Då måste jag nog försöka att ta mig dit. Är det karavankörning från Grums som gäller?
Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Hör med HD91. Han vet mer om sammling innan träffen

Har du råd att INTE köra Tyskt?
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Tony_E: det kommer troligen ut ett gäng vid Nyängen-rondellen (vägbygge), så det är bara att vänta där och haka på.

Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Sorry att jag lånar tråden lite.. men "Johannes Grym" från sunne kontaka mig, måste ha ditt telefonnr om jag ska kunna skicka.

MVH Per-Erik 0736463977
HD91: Låter bra det. Då syns vi nog där!
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Hoppas det blir fint väder! Nån som har en kristallkula och spå vädret med?:)

------
Länk
Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ja, vi får hoppas på att det blir bra väder nu på lördag. Vore väldigt synd om det skulle regna då också, precis som det har gjort hela sommaren.

//Schnitzer

*Svenska M5 E34 Registret: Länk
*Svenska M5 E39 Registret
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.