|
|
|
|---|---|
|
Jag har ingen färddator i min bil så jag undrar om man kan sätta in en sådan om få tag i en.Där den ska sitta är väl där klockan sitter nu. Mvh Masso | |
fjamsetramsa |
Du får kolla hur många kablar det finns som går fram där datorn ska sitta |
|
Testa sök på detta, finns miljoners miljarders trådar om just det du frågar om! //Mvh Simon |
|
Borg |
Kan tillägga att det är fullt möjligt att eftermontera en färddator om man inte har så många kablar. Hade själv analog klocka samt bara 3 kablar fram. Efter lite reserch och koll av elshema så klarnade det. Bytte helt enkelt ut den kabelhärva (köpt på skroten) som går från utrymmet under ratten till instrument och färddator mm. Monterade även en blinkersspak med knapp för att få upp infon i displayen. Fungerar hur bra som helst, alla funktioner samt även startspärr fungerar. Bilen är en 525i 24v 1992 |
|
Borg: Var det bara att byta ut kabelstammen rakt av och sen in med färddatorn. Har själv en 525i 24v -92. Blev lite besviken när jag upptäckte att endast tre kablar uppenbarade sig vid bortmontering av analoga klockan. Dock väcktes en gnista hopp när jag såg ditt inlägg. "Blått blink i backspegeln kan väl inte vara original??" |
|
| Nått för mig också. Köpte en beg färddator. Har kännt efter och det går bara tre kablar till klockan. Får byta ut kabelstammen mot en "större" då. Blir väl nångång, inte prio ett precis. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.