|
|
|
|---|---|
|
Har lite brådskande frågor..nu inför emmaboda!!! När min bil blir varm, typ efter 20 - 30 min körning så blir hela motorrummet varmt som fan ju, och då verkar det som jag tappar Spänning i bilen. Detta sker endast när bilen blir supervarm. Min teori är att generatorn blir för varm och så sker något med den så den inte laddar ordentligt.? För spönningen i hela bilen sjunker, och detta resulterar i att den misständer ibland, och bredbandslambdan funkar inte då den måste ha fast spönning osv osv.. Vad finns det för prylar innuti generatorn som kan vara VÄRME beroende? Hjälp sökes snarast då det är Emmma boda snart, måste ha mappat klart ju :) | |
| Kanske dum fråga, men är remmen bra spänd? | |
|
Givetvis... Detta inträffar bara när jag kört och värmt upp alla efter ca 20-30 minuter.. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har varit ute på för detta fenomen en gång, på en generator som rullat ca 7-8000 mil. Efter en 20 minuter när motorn var driftvarm så slutade den att ladda tvärt, jag plockade isär hela generatorn, kunde inte se några fel eller mätfel. Isolerlackade fältlindningen mm Men den betedde sig likadant, så jag förmodade att det blev ett avbrott på fältlindingen när generatorn blev varm så det slutade ladda. Böt generator. Det var en italiensk supermirafiori ska väl tilläggas. Men kolla anslutningar, regulatorn/kol. ///MVH Hasso Länk |
|
Tack...ska handla en ny generator fort som attan.. |
|
| Kanske långsökt ...men det kan inte vara laddningsregulatorn som får värmeslag? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.