|
|
|
|---|---|
ChaosConflux |
Jag har upptäckt ett fel på min bil som jag inte riktigt kan säkerställa vad som jag ska göra åt det. Jag har under en tid kunnat höra ett klonkande ljud då jag kört över gupp/hål/kanter och så vidare. Inte vid alla gupp men ibland, så jag antog att det var stötdämparen som ville ge upp. Och tog mig för att kolla upp det hela när jag bytte till sommardäcken. Konstaterar snabbt att det inte rör sig om dämpningen. Utan om stagen. (spindelled/styrstag/osv) Jag är inte säker på om det är fel på båda. När jag kollar (ruckar på hjulet) så går det att rucka i både sidled och i längs led (dvs fram och bak) Och det ställde mig lite. Är det någon som upplevt liknande och har en lösning? " Aldrig utan min BMW! " |
| Det borde isåfall vara hjullagret och någon led/bussning i styrningen. | |
| kan du röra hjulet i längsled är det casterstaget som är slut | |
| Skulle även kunna vara samma fel som jag nyss åtgärdat på min... slut bussning på hjälpstyrarm och sliten stötdämpare. | |
ChaosConflux |
Tack då har man i alla fall några saker att börja kolla på. Får låna en verkstad under helgen, så det blir att spärra in mig med pojken som hjälp. Se om vi kan lösa det. Vore skönt att få det kirrat, så man kan börja putsa och förbättra bilen... " Aldrig utan min BMW! " |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.