AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.314

E46: Högtalar färger? Ej H/K

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Vilka kabel fäger har högtalarna fram höger respektive vänster?

Glömde visst bort att skriva ner dem när jag bytte högtalare i dörrerna i går, ett svar skulle bespara mig en nedmontering av dörrsidorna.

Mvh
Kristian
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Hmm vad tror ni om dessa färger?

Högtalare fram Vänster
BLÅ / RÖD +
BLÅ / BRUN -

Högtalare fram Höger
BLÅ / VIT +
BLÅ / BRUN -

Mvh
Kristian
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Färgerna ovan stämmer. Om någon är intresserad.

Mvh
Kristian
Ej original eller?
Det brukar aldrig vara samma samma färg på kablar från två olika högtalare. Ett enkelt sätt att testa okända högtalare i ett knippe kablar är ett vanligt 1,5V batteri. Kan man dessutom se rörelsen på högtalaren, kanske lysa in med liten ficklampa osv i gallret så kan man klura ut polariteten på högtalaren också, vilket är viktigt. Konen går utåt när plus på högtalaren ansluts till plus på batteriet.

FP
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Folke det var rätt färger. Jag testade med multimeter och fick PIP. Sedan såg att dem var virade med varandra.

Det är samma färger på högtalar kablarna på Bussniss CD som på radiomodulen på navi bilar. Det enda är att de har flyttat bak kontakten till radiomodulen som sitter bak. Kontakten ser dok annorlunda ut men färgerna är desamma.

Orginal svar ja.

Mvh
Kristian
gr
350
grizzly
F11 BMW 530dM Xdrive Touring -15
Porsche 996 Carrera 4S -02
Nissan Qashqai -17
Kan bara bekräfta. Så ser kablaget ut i min bil med.
OK. Jo det stämmer att färgerna brukar vara samma till högtalare mm oavsett om huvudenheten sitter fram eller i skuffen. Jag kollade lite mot t.ex E39, vissa färgkombinationer stämmer, andra inte. Bra att känna till.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.