AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
834

regbesikta som ombyggt fordon?

har lite funderingar om att regga som ombyggt fordon, vad för modifieringar räknas? gärna en lista på det. det är väl 3st modifieringar man måste utföra? och så är det väl max 15kw/100kg? visst kostar en sådan besiktning 3000kr? vill ha svar av någon som vet exakt hur det ligger till!

Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Om man frågar på ett forum så får man bara en massa konstiga svar. Prata med din närmaste besiktningsman från sfro, dom brukar vara väldigt hjälpsamma när man frågar ang ett bygge.

Jag vet inte vilken som är närmast dig, men Gustav är väldigt bra att ha och göra med. (även dom andra från sfro)
Skriv ner vad du har tänkt göra för ombyggnader på din bil..så får dom svara om det räcker och om det är möjligt att få godkänt.

Länk

/Pelle
Qu
326
Quibbles
318i E30 -90
635Csi E24 -83
ordförande på sfro kan mest om detta.
0704274356

jag har snackat en del med han om ombyggnation och generellt verkar det vara (om det gäller en effektökning):
överstiger du +10% effekt och 5% vrid (tror dom siffrorna stämmer) måste du byta bromsar och drivlina. ligger du under dessa gränser behöver du inte göra nått.
om det gäller ett motorbyte måste du byta till en motor som är nyare än karossen du pluttar ner den i eller kunna bevisa att motorn inte är smutsigare än en nyare motor. detta spelar stor roll om du ska göra som jag och sätta en m30 i en e30 från '90. är m30n från innan 90 måste jag bevisa att den inte blivit renare med åren. detta kan nog lösas med katalysatorer, etc.
även förstärkningar i karossen kan vara krav.

men ring och hör...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.