|
|
|
|---|---|
|
Då fläkten startar för kupévärmaren går larmet igång. Jag har en 320i Touring av 2001 års modell, och den har en trycksensor i kupén som sak känna av om en ruta slås in, men den reagerar ju nu både då kupévärmaren startar och stannar... :( Finns det något sätt att köra "reducerat" larm, som t.ex. Volvo har? Jag vill ju inte lämna bilen olarmad över natten... _________________________ Anders a_wasen@hotmail.com | |
|
Jag tror att man kan koppla ur vissa funktioner hos vissa larm. Men det änklaste är väl att höra med firman du köpte bilen av eller någon annan BMW värkstad. Detta måste ju dom fixa gratis (jag antar att larmet är orginalmonterat???). Självklart skall man kunna ha värmaren på utan att larmet går. Det kan mina föräldrar, och dom har en trycksensor som är inkopplad i deras bil. Hör med BMW. Detta måste dom fixa snabbt och gratis!!! |
|
|
Tack för svaret! Orsaken till att jag frågade här var att jag ringde en BMW Service verkstad, och de sade att jag måste lämna in bilen så de kan koppla ur trycksensorn. Detta tyckte jag verkade vara en väldigt drastik lösning på ett problem som ändå måste ha förekommit ganska frekvent... Jag har nu talat med min återförsäljare istället, och lösningen är väldigt enkel, man "dubbel-klickar" (trycker två gånger) på larmknappen då man larmar så kopplas kupé skyddet ur. Dock finns fortfarande skydd genom start-spärren och dörrkontakter/bagagelucka. Så enkelt var det... _________________________ Anders a_wasen@hotmail.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.