AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.544

Vässa Z3Coupen lite? Förslag?

Jag skulle vilja göra nått åt orginalet i motorn, vill ha lite mera spurtt samt mera ljud! Har ni några förslag på märken osv.

Jag hade tänkt mig ett Sportluftfilter och Chippnig det brukar ju räcka! Skulle helst vilja komma upp i 215-220hk!
Evt sportavgassystem vilket ja redan har men..

Vad är det bästa märkena på detta samt priser?? Alla förslag är varmt välkommna. Billga samt dyra! Nån som har nått begangnat?

Tack på förhand alla mina Z- vänner!

"Snabbt ska de gå,, annars får de´va"
varför inte satsa på en kompressor
Tiden att lägga ner på det plus att det måste hållas i trimm mm samt intee pålitligt, löper större risk att gå sönder mm

Kan ju nämna att det är en 2.8!
Tiden att lägga ner på det plus att det måste hållas i trimm mm samt intee pålitligt, löper större risk att gå sönder mm

Kan ju nämna att det är en 2.8!

Byte till andra insugsrör? Den stackars motorn är ju strypt. Finns mängder om information om det på forumet. Ska tydligen ge en del effekt.

/Carl

______
Länk
extractorgrenrör!?

kolla med Motor Nord!
Länk

//Svebba
- Jag är schnell !
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Extraktor från en S50/S52 skall passa. Insuget från 325 sägs göra en del. Ett riktigt avgas på det, ett insatsfilter och en mappning borde ge en del.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Kompressor, mycket tid?? De andra förslagen modell trditionell trimning är väl mycket jobbigare än att lämna bilen till ESS, som dessutom lämnar motorgaranti. Z3c's 2,8 har deras kompressor och han hänger (nästan) på oss med M bilar.

/Caspar
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Bra att du fick med det där "nästan", Caspar!

;-)

/B
Haglund2306 har en pöeng där. 325ans insug har även jag i tankarna. och supersprint extraktrorrör. visste inte att S50 passade dock, det kanske är ett bättre alternativ...?

Caspar, Beppo: nästan? i intervallet 80-150 har ni inget att hämta :-)

Maxey: fick du min susspekta email om fälgarna?
Jag har läst en del om amerikaner som använder 330ns insug på 325(M54TU) samt 323-328(M52TU) med framgång. Hittar inte exakt tråd nu, men när 330 motorn utvecklades vet jag att stort krut lades på just insuget för att få upp effekten.

Var God att söka innan du frågar!
Länk
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Z3c 4 ever:
Senast vid rödljuset försvann du bara i backspegeln! Var nästan tvungen att lägga i backen för att du skulle komma ikapp :-)
Men jag låter dig gärna prova på 80-150 om du vill försöka på nytt.

Z3MPOWER
:-) vänta bara *asg*
MAXEY: kör en Z3 M, svaret på dina problem;)
MatroxMGA: det kommer var så säker, så säker! Man måste börja lite lungt.. man kör ju ihjäl sig i Coupen redan ju eller rätare sagt allt jag sitter bakom! ;)

Z3c 4 ever!: ja visst hjälper jag dig inga problem!

Nja vad tycker ni att jag ska göra då?? Målet är att få upp den i 220Hk! Det räcker för mig. Vad ska jag göra för att uppnå detta! Tyvärr så är jag inte så bra eller rätare sagt inte har intresset för att mecka! så jag lämnar nog bort det n det inte gäller bara filter mm. förslag??? gärna Priser!

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Z3c: Nåja, i det testet tar jag med mig traktorn... :-) Ok det kommer att svida för Dig.:!!

/Caspar
MEAXEY: eftersom det kan inte finnas så många röda Z3 Coupeer i Stockholm så måste det ha varit dig jag såg igår. försökte blinka men du såg nog inget för att räcket mellan körfilerna skymde nog mina lampor. Dessvärre nu när jag skriver detta så fick jag total black out på var i norra stockholm det var...
k0
17
k01lsh
Volco XC70 D5 -07
Hos t.ex. Länk kan jag inte hitta "insugsrör". Är "grenrör insug" det samma som insugsrör som diskuteras i denna tråden?
Vad heter insugsrör hos t.ex. reservsdelsgrossister som Mekonomen, mikro etc.?

/L
Visa användare
147
Monobike
535iM -00
Det är en del jobb och pengar (särskilt om du inte mekar själv) att skrämma upp bilen i 220hp. Summan blir att du är många tusen fattigare, precis lika frånkörd som innan.. slutar med att du säljer och köper en M iallafall.

Genväg:
Sälj nu och lägg "trimpengarna" på en M och du får bättre bromsar, bättre diff m.m på köpet

Men vill du bara ha mer brumbrum ljud så kan jag rekommendera Eisenmann.

Ar
52
Arscher
Z3 coupe 99
2.8 ESS Kompressor
jag har en Ess kompressor som jag eventuellt vill sälja, om du är intresserad kan du höra av dig.

Mvh

Archer
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Arscher: Du har Powerpost!

Mvh Henrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.