|
|
|
|---|---|
|
Var ute och åkte när jag kom till en korsning där en polis stod och skulle ut, (jag noterar att det bara är en polis i bilen, kvinnlig) kör förbi samt märker att hon följer mig, hör ett tutande men jag tror inte det var till mig. Helt plötsligt slås blåljusen på och jag stannar, hon kommer ut och jag får blåsa och hon frågar efter körkort, (vilket jag naturligtvis inte har på mig då min sambo lånat det för uttag på posten). Hon berättar att bilen inte är skattad varför hon måste bötfälla samt att jag inte får vidare köra ekipaget!! Jag börjar bli lite orolig nu då jag har 2 småbarn samt hund i bilen oxå! Jag försöker förklara både körkortet samt att jag inte vare sig tänkt på skatten samt att jag inte fått hem någon inbetalning, vad jag sett iaf. Hon köper inte detta, men när barnen börjar gnälla säger hon - jag förstår att du vill hem då du har dyrbar last, så jag låter dig komma undan denna gång. Men kör inte bilen så länge jag är kvar inom synhåll för då måste jag bötfälla dig!! Nu är jag bara tacksam för detta, men vad jag undrar är varför kollade hon just denna bil? Undra vad böterna skulle ha gått på?(hon var säkert på väg att lämna sitt pass, då polishuset ligger just intill där hon stoppade mig) Jag har inte haft sådan "tur" förut då det gäller trafikförseelser! Har någon liknande erfarenheter av polisen? | |
|
Vad menar du "varför kollade hon just denna bilen"? Antagligen för att du hade ogiltigt skattemärke på skylten? :-) Grattis till flytet! |
|
| Bstrom! Förmodligen har du rätt att hon såg att skattekvittot var gammalt, de ligger väl i deras natur att slänga en blick på det! | |
|
Att det sedan var en bmw gör saken biff. Se till att alltid ha med ungarna tills du har betalat bilskatten ;). Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW. |
|
|
Har nästan råkat ut för samma sak, en polis som valde att stanna mig för att jag hade ett tillfälligt skattemärke! Det "roliga" i det hela var att jag bara några sekunder innan jag fick polisbilen bakom mig så hade jag blivit omkörd av en yngre "Skomakare" som trodde han hade världens häftigaste E30! Dock så hade jag ju betalt skatten så det var ingen fara med det eftersom jag kunde visa upp kvitto på att det var betalt, fast Bilregistrets databas sa något helt annat! Så det man har lärt sig är, att är polisen ensam i bilen så tar dom hellre folk för solklara förseelser, istället för att jaga ikapp såna som säkerligen kommer att neka till tex fortkörning som "Skomakaren" gjorde sig skyldig till! |
|
|
Yoko: En kompis fick böta 600,- för ej betalt skatt "Bilar jag ägt/äger: 325 + 325 - max laglig hastighet = 540. vill ha!" Mvh Eivind |
|
|
Var ute på provtur för ngr årsen med min oskattade Volvo 164 som var i nyskick bilen saknade skattemärke totalt.Hamnade i poliskontroll,polisen gick runt bilen och stannade till vid den bakre nummerplåten och sen sa han snygg bil du har "trevlig kväll"...Tack svarade jag,finns schyssta poliser med bilintresse.Volvon sålde jag till en Holländare lite senare som var Volvo tokig.//dutta |
|
|
Verkar som det kostar 600:- att köra oskattat: Länk /// Gunnar E |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.