AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
469

www.bsmotor.com <--- Vad kostar det?

En fråga, vad kan det kosta att göra iorning en sådan seriös turbomotor?

//Fredrik
Seriös och seriös.Att göra iordning en motor såsom M20 motorerna dom gjort iordning dom blir inte så blodigt dyrt.Om du fixar fram en motor och tvättar den och lämnar den i delar till mig så skulle jag kunna o-ringa blocket,svarva kolvarna,montera retur samt byta alla lager,packningar,pumpar kolvringar osv.Det ska inte behöva kosta mer än 10000kr för delar samt några tusen för maskinbearbetning och några tusen till mig för jobbet.Då har du en motor som klarar 1,5 bar lätt med rätt mappning.Om du är snabb att höra av dig så har jag en uppsättning 511cc spridare.

Tarv
Jonas(81)
Bäckis...
Vad kan du göra för kul på en 325e30 om man säger att det får kosta max 20000kr med arbete och vad skulle det kunna bli för effekt???
Vill inte ha turbo för det går man ju inte igenom besiktningen.

Ja du.För 20000 med turbo kan jag lova 250 starka HK för dom pengarna.Utan turbo så får det bli chip,filter,slå rör genom katten,porta toppen och trimkam.Kanske 200-210hk.Turbo regerar.

Tarv
Fi
82
Finkel
325im -88
Bäckis.
Hur djupta "spår" och hur nära cylinder kanten fräser du spåren.
Hur tjock pianotråd ska man använda och hur tjock ska koppar packningen vara
"S
220
"Starre"
325iS-88
318i -87
Bäckis:

Var det du som hade ett M20 block till salu.
Läste på "sbr" hemsidan att en kolv spruckit och att stakarna va krökta va det samma block???
Ligger själv i start groparna på ett turbo bygge på min 325is-88 måste ha tag i en motor att göra iordning.

Var det dej jag handla plåtdelar av för cirka ett år sen en huv, frontplåt och två skärmar gråa ???
Nej,det tror jag inte.Kanske av någon i mitt garage.Blocket jag har till salu ska jag nog inte sälja i alla fall.Får bli reservmotor i sommar ifall dräparmaskinen skulle rasa.Om man laddar 2,2 bar och kör 100 HK lustgas så blir det lite mer cylindertryck än vad fabrikören hade räknat med tror jag.....

Tarv
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"

Jag skulle tro att så som du kör med din motor Bäckis så skulle det med lätthet falla inom ramen för BMW:s destruktionstest.

//Jesper
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.