|
|
|
|---|---|
|
Länk ..ajaj 700skåp till! | |
-BeeMWe- |
Dags att köra med 70-talsporr stuket. Feta brillor, stor porrig mustasch och feta pollisonger, helt oigenkänlig :) |
|
Jag läste... hmm... om det var i den lokala tidningen eller någon kvällstidning, att det även är på gång med "smarta" kameraskåp som förutom fortkörning kan ta andra trafikförseelser som bilbälte, felaktig ljusanvändning o.s.v. Och allt skulle då skötas så att bilderna skickades elektroniskt till polisen så att de inte behöver åka ut till kamerorna varje gång. Är det konstigt om man känner sig iaktagen ute på vägarna? BMW4EVER! |
|
|
-BeeMWe-: Jag har några feta och fula amazon-glasögon att skänka till dig om du vill ha! ;) BMW4EVER! |
|
|
Helt sinnessjukt.. Snart kan man inte ens gå på skithuset utan att pappablå ser vad man klämmer ut! Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
"Äntligen får vi stopp på busarna i trafiken", säger Sten Byström på Rikspolisstyrelsen. Enligt mig vore det bättre om dom använde sin tid till att få fast våldtäktsmän osv. En annan sak som dom inte verkar tänka på att deras små söta kameror inte kan göra ett smack åt alla bilförare som kör runt med stora mängder alkohol och andra droger i kroppen! Det är dessa som är dom farligaste enligt mig och när polisen istället sitter och fikar eller vad dom nu tänkt göra så kommer dessa att få ännu mer spelrum på vägarna utan att nån ingriper! Sjukt att vi lever i ett land där man jagar fortkörare istället för rattfyllerister! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
I slutändan kan de ju få en ganska så "oväntad" effekt av det där... Nämligen den att det på mindre vägar kommer att gå fortare... Mindre vägar = sämre/smalare vägar. Är faktiskt själv ganska så duktig på att köra lagligt, MEN tycker ändå inte om att bli överakad! Men vad gör man? |
|
-BeeMWe- |
Icket: Mustaschen är det enda jag inte har men tack endå :) |
|
Jag tycker det är jättebra med fler kameror: ...om dessa kameror sätts upp på det 100 mest olycksdrabbade vägarna i landet. ...om antalet olyckor på dessa vägar därmed sjunker. ...om poliserna som står och dumskjuter på säkra vägar idag får direktiv att sluta med det och istället kan använda sin överblivna tid till att kontrollera onykterhet/drogpåverkan Vad det gäller övriga finurligheter hos dessa kameror så blir jag inte överdrivet ledsen för att jag: a) måste sätta på mig bältet (så jag inte dör när jag krockar) b) måste sätta på halvljuset (så andra ser att jag kommer så jag slipper krocka med dom) är själv dålig på att köra lagligt vad det gäller hastigheten men välkomnar alla seriösa försök som görs för att sänka olyckstalen på våra mest olycksdrabbade vägsträckor /Johan |
|
| Är det någon som har aftonbladet Plus som kan skicka pdf/word filen med de nya kartan? | |
| Håller med Andersson_CSI helt..kommar bara leda till minde poliser på vägarna och ökade drog och alkohol brott. =/ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.