|
|
|
|---|---|
|
Hej. Hade 2 av mina 19tummare inne idag för att byta däck. Min syster hämtade dom idag åt mig, och när jag synar dom så ser jag att det har blivit några jack i båda fälgarnas kanter + att lacken har släppt. Någon som haft samma problem? Vad är chansen att dom tar på sig det, tror ni? Livet är för kort för att köra diesel!!! | |
|
Det har hänt mig också på mina original 3,8 fäljar. Jag lämnade in två av dom för att byta däck och då gjorde dom skador på båda fäljarna. Jag sa det till dom och dom vägrade acceptera att dom gjort fel. Det var så innan jag lämnade dom. Så jag tror inte det är så stor chans att du får ersättning för det, men är dom seriösa så kanske du har tur.. Mvh Jojje |
|
|
Synd du inte såg det direkt på plats... jag brukar för säkerhet skull gå igenom fälgarna med han som ska göra jobbet innan, liksom jag alltid noterar mätarställningen när jag lämnar bilen på service... =) Åk dit o hör med dom... Är det en seriös firma så borde dom ju ta det... Herr Ober, ein Autobahn bitte! |
|
|
Jag hade upptäckt det om det var jag som hämtade fälgarna. Synd att jag lät syrran göra det... Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
En polare till mig är då en däckkrängare och när det kommer in typ, Rondell 58 som har en blankpolerad kant så kollar dem alltid upp om det finns skråmor å dyligt och berättar det för kunden. Det har hänt att dem har repat två sådana fälgar för en snubbe och dem fick då såklart betala två nya fälgar till honom. Inte mer än riktigt, om man inte lämnar in det till någon hemmameckare som har en sådan maskin hemma. MVH: Andreas |
|
|
Jag må vara en jobbig kund och alla kanske inte vill följa mitt exempel, men jag sedan jag köpte RK2 split blivit ganska nojjig. Det avhjälper jag med att Jag har en egen hylsa som meken måste använda (de är plast runt den). Samt att jag alltid är med på plats när dom gör jobbet. Bytte senast i går. Informera gärna att det är bättre att montera på däcket från insidan, Då är ju risken för märken nästan obefintliga. |
|
|
Det är det bästa allternativet som B10Biturbo394 säger. Jag är själv alltid med när dem byter däck på mina kärror och det kvittar vad det är för typ av fälgar. MVH: Andreas |
|
M3-Mackan |
Johnte, till vem hade du lämnat in fälgarna?? -Mackan- |
|
Mackan. Jag lämnade dom till däckhuset. Dom tog på sig ansvaret och lämnade in fälgarna och fick dom fixade. Men det syns fortfarande lite grann om man tittar uppifrån. Blåste föresten om snuten i 160 igår. Sedan följde dom efter mig hem. Hade körförbud men påställd. Tur att man precis hade bytt bromsskivor så det blev en vit lögn att jag hade varit på verkstad och bytt dom kvällen innan. Och hastighet hade dom ej tagit. Fan va det regnar och jag som ska ta ut bilen och åka till SBP nu... Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
Japp då var besiktningen klar. Helt prickfritt förutom en massa beröm för det fina skicket. Bara ut och köra ikväll då... Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
M3-Mackan |
Juste att dem tog på sig ansvaret iaf Hehe, måste också byta skivor fram på min. Satte på nya fjäderben fram iförrgår, väntar på dämpare bak...ser fan inte klokt ut nu låg som fan fram och högre bak. Händer det något ikväll inne i stan eller? Man kanske måste ut och rasta M3an en sväng. -Mackan- |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.